Eredményesen zárolt a Volánbusz tavaly augusztusban kiírt gázüzemű buszbeszerzése - derült ki az Elektronikus közbeszerzési Rendszerbe feltöltött dokumentumokból. Az állami buszos cég két tendert írt ki, mindkettő új, CNG buszok flottába állítását célozta. A közbeszerzés összesen 164 járműről szólt: 85 városi és 79 elővárosi kivitelűről.
Mindkét mennyiséget a Volkswagen konszernhez tartozó MAN magyar képviselete, a MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. szállíthatja le, miután egyedül adott be érvényes ajánlatot. A teljes beszerzés értéke nettó mintegy 15,19 milliárd forint. A Volánbusz az előzetes tervek szerint a szerződéskötési moratórium lejárta után, leghamarabb február 15-én kötheti meg a szállítási szerződéseket.
Ezt követően az MAN által kínált Lion’s City G modellek várhatóan még az idén beérkeznek a társasághoz.
Közülük 75 darab a budapesti agglomerációban közlekedik majd.
Ezek mindegyike alacsonypadlós (tehát akadálymentes), légkondicionált, wifi-képes, valamint USB-csatlakozókkal, digitális utastájékoztatási rendszerrel és kamerákkal is felszerelt. Ezekkel a járművekkel jelentősen javulhat a buszos tömegközlekedés színvonala, amely végső soron mérsékelheti az autós forgalmat. Jelenleg naponta körülbelül egymillióan személyautóval jutnak be a budapesti agglomerációból a fővárosba, legyen szó munkáról, iskoláról, vagy különböző szolgáltatások igénybevételéről.
A budapesti tételre egyébként az MAN mellett az Iveco Bus hazai érdekeltsége, a Danube Truck Magyarország Kft. is pályázott. A cég végül nem tartotta fenn az ajánlatát, így a jelentkezését figyelmen kívül hagyta a bíráló bizottság. Az MAN a fővárosi tételt nettó 6,96 milliárd forintért nyerte el, ez darabáron 92,8 millió forintot jelent. Szegedre tíz új CNG-busz érkezik.
Az MAN itt nettó 927,99 millió forintért vállalta a feladatot. Az egységára ugyancsak nettó 92,8 millió forint.
Másik negyven autóbusz a szolnoki viszonylatokban áll majd forgalomba, amelyeket valamivel több, mint nettó 3,69 milliárd forintért teljesít az MAN. A fennmaradó 39 jármű a zalaegerszegi bázist erősíti. Ezért a tortaszeletért a Scania Hungária is indult, de az ajánlatát érvénytelennek minősítették a szükséges hiánypótlás elmaradása miatt. Az MAN itt végül nettó 3,6 milliárd forintos árat adott. A 79 elővárosi autóbusznál egységesen 92,4 millió forintos nettó vételár született darabonként.
A teljes beszerzés kapcsán a Magyarbusz.info megjegyezte, hogy az MAN-nek azt is vállalnia kell, hogy a járművek átadásától számított kétéves időtartamon belül elvégzi a felmerülő kötelező karbantartási teendőket.
A CNG-autóbuszok töltési infrastruktúrájának kiépítését a Volán konzorciumi partnere, a Mobiliti valósítja meg. A gázüzemű buszok használata kevesebb zajterheléssel, illetve légszennyezéssel jár, mint a hagyományos meghajtásúak esetében. Az új CNG-járművek CO2-kibocsátása 20-25 százalékkal, nitrogén-oxid-kibocsátásuk akár 60 százalékkal alacsonyabb az azonos méretű dízelmotoros buszokéhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.