Nagy fordulatot vett a pandémia alatt a foglalkoztatás eddigi rendszere. Sokan kerültek nehéz helyzetbe, akiknek azonban akadt rá lehetősége, átértékelték a munkához való viszonyukat, ez pedig kihívás elé állítja a multikat.
Úgy tűnik, már nem a dolgozók küzdenek az állásért, hanem a cégek a munkaerőért
– írja a CNBC.
A Microsoft 31 ezer munkavállalóval készített friss felmérése szerint a fiatalok, azaz a Z- (18-26 évesek) és az Y-generációnak (27-41 évesek)
több mint a fele, 52 százaléka erősen fontolgatja, hogy még az idén munkahelyet vált.
Valamivel jobb, de egyáltalán nem kecsegtető a kilátás a 42-75 évesek körében sem, akiknek a 35 százaléka gondolkodik hasonló lépésen.
A Randstad UK toborzóiroda közvélemény-kutatása pedig arra világít rá, hogy
tíz brit alkalmazottból hét tervezi, hogy a következő pár hónapban munkahelyet vált,
és a többségük magabiztos, csak 16 százalékuk kételkedik, hogy sikerül-e jobb állást találni.
Az amerikai irodisták is már csak kövér bónusz fejében hajlandók visszatérni az otthoni munkából. A korlátozások enyhítésével a nagyvállalatok elkezdték visszarendelni dolgozóikat az irodába. A Morning Consult tanácsadó iroda február közepén végzett kutatása szerint
a home office-ban dolgozók 54 százaléka fontolgatja, hogy elhagyja a vállalatot,
amennyiben megszüntetik a távmunka lehetőséget. Az Egyesült Államokban januárban közel 4,3 millió ember hagyta ott a foglalkoztatóját.
A LinkedIn aktuális trendeket feltáró riportjában 2022-t vízválasztó időszaknak nevezte a vállalati kultúra számára. A HR-szakértők arra is rávilágítottak, hogy a vállalatok még mindig nem kezelik elég jól a helyzetet: már az emberibb bánásmód és a kellemesebb munkakörnyezet is sokat segítene.
Nem lehet ugyanis mindent pénzzel megvásárolni,
vannak, akiknek többet jelent a rugalmas munkavégzés, mint az anyagi juttatás. Az International Workplace Group elemzése szerint a munkavállalók 72 százaléka inkább az előbbit választaná.
A Microsoft példájára visszatérve, az ott dolgozók öt legfontosabb szempontja:
a pozitív légkör, a fizikai és a mentális egészség megőrzése, a megbecsültség, a célokba való betekintési lehetőség, a rugalmas munkaidő és a fizetett szabadság idejének emelése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.