A H&M 2030-ig megduplázná az eladásait
– erről Helena Helmersson, a vállalat vezérigazgatója beszélt. A Reuters beszámolója szerint ez a célkitűzés jelenleg kifejezetten irreálisnak tűnik, hiszen a céget rendkívül nehéz helyzetbe hozta a koronavírus-járvány és az Ukrajnában dúló háború. A 20 milliárd dollár értékű H&M adózás előtti eredménye
282 millió svéd korona volt az adózás előtt a február 28-án zárult három hónapban.
Ez átszámítva 30 millió dollár, ami 73 százalékkal elmarad az elemzői prognózistól. A H&M a világ második legnagyobb fast fashion kiskerekedője (az első a Zara), a pandémia pedig nagyon nehéz helyzetbe hozta a céget 2020-ban, mivel az emberek elhalasztották a ruhavásárlásaikat a lezárások időszakában.
Mire ismét helyreállt volna a vállalat működése jött a következő csapás: az orosz-ukrán háború. A H&M az Ukrajna melletti szolidaritás jegyében átmenetileg bezárta oroszországi üzleteit. Oroszország a vállalat 2021-es bevételének ugyan csak 4 százalékát adta, de a döntés hatására a cég részvényei 10 százalékot estek.
Egy ilyen helyzetben nehéz elhinni, hogy a ruházati kiskereskedelmi cég el tudná érni a 2030-ra kitűzött célokat, ráadásul az Európai Bizottság tegnap bejelentett törvényjavaslata csapás lenne a vállalatnak.
A bizottság elhatározta, hogy leszámol a fast fashion kultúrával.
Ennek keretében olyan törvénycsomagot állított össze, ami a cégeket a tartósabb és javítható, újrahasznosítható termékek gyártására fogja kötelezni.
Leszámolna a fast fashionnel az Európai UnióAz unió célja, hogy az Európában készült ruhák tartósabbak, javíthatók és újrahasznosíthatók legyenek. |
Emellett Helena Helmersson vezérigazgatónak a kínai aggodalmakkal is meg kell birkóznia. A H&M a kínai piac bojkottálását fontolgatja. Egy vállalati átvilágítás alkalmával arra utaló jelekre bukkant a cég, hogy
a termékeik előállításához használt Kínából beszerzett gyapotot kényszermunkával termelik meg az országban.
A vállalat aggodalmát fejezte ki a helyzet miatt és vizsgálja, hogy valóban kényszermunkára kényszerítik-e az ujgurokat Kínában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.