A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis Csoport esetében felmerült, hogy trükközhetett a károsanyag-kibocsátást mérő szoftverekkel, és a tesztelési körülményekhez képest valós használat közben sokkal magasabb szintű a dízeljárművek károsanyag-kibocsátása. Ahogy korábban megírtuk, Magyarország is érintett lehet a küszöbön álló dízelbotrányban, a frankfurti ügyészség a Magyar Suzukinál is nyomozást folytat.
Megerősítjük, hogy a Magyar Suzuki Zrt. által korábban gyártott dízel járművekkel kapcsolatban vizsgálat folyik.
Vállalatunk jelenleg tájékozódik az ügyben, és mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és ezeknek megfelelően folytatja működését. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani" – közölte a VG kérdésére a Magyar Suzuki Zrt.
A Reuters értesülése szerint a németországi, az olaszországi és a magyarországi ügyészek is vizsgálatot folytatnak az ügyben az Eurojust (az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége) összehangolt fellépésének részeként. Az Eurojust szerint a razziákra egy a japán gyártó autóinak motorjaiban használt eszköz miatt volt szükség. Ezeket az eszközöket állítólag olasz gyártmányú dízelmotorokba szerelték abból a célból, hogy a járművek nitrogén-oxid-kibocsátása megfeleljen az uniós előírásoknak. Majd ezeket a motorokat a magyarországi gyártóüzemben szerelték be az autógyártók a járművekbe az Eurojust szerint.
Eddig a Volkswagen 2015-ben kirobbant dízelbotránya volt a legnagyobb ilyen eset, világszerte 11 millió jármű érintett, és több mint 40 milliárd dollárjába került a német autógyártónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.