Az S&P közleménye szerint az Alfa-Bank és holdingtársasága, az ABH Financial Ltd., a CB Renaissance Credit, a Centrocredit Bank, a Moscow Credit Bank (MCB) és főrészvényese, a Rossium Concern, továbbá a Gazprombank és részlegei – Gazprombank (Switzerland) és a Bank GPB International SA –, valamint a Szojuz Bank, az RN-Bank, a Raiffeisenbank, az Unicredit Banka, a Russian Standard Bank és az Ural Bank for Reconstruction and Development minősítését vonta vissza.
A visszahívás előtt az S&P ezeknek a pénzintézeteknek a hosszú távú besorolását CC-re rontotta az addigi CCC mínuszról.
Az Európai Unió március 15-én jelentette be, hogy megtiltja hitelminősítői osztályzatok érvényben tartását oroszországi jogi személyekre, vállalatokra és egyéb entitásokra.
Az Európai Unió bejelentésére reagálva elsőként a Fitch Ratings is jelezte, hogy visszavonja az Oroszországra eddig érvényben tartott besorolásait, tegnap pedig a Moody’s is letette az oroszországi pontozótáblát. A nemzetközi hitelminősítők döntése az orosz kormány összes adósminőségi besorolására, valamint az általuk eddig minősítéssel ellátott szubszuverén oroszországi entitások – köztük Moszkva, Szentpétervár és többtucatnyi oroszországi terület – külön osztályzatára vonatkoznak.
A Moody’s a háború kitörése óta – mindössze néhány napon belül – tíz fokozattal minősítette vissza Oroszország hosszú futamidejű külső és hazai államadósságának besorolását. Legutóbb a nagyon magas adóskockázatot jelző Ca államadós-osztályzattal tartotta nyilván Oroszországot; a hitelminősítő rendszerében ennél már csak egy rosszabb minősítés létezik, a C, amely rendszerint már bekövetkezett törlesztési csődöt és csekély későbbi törlesztési kilátásokat tükröz.
Az S&P Global előrejelzése szerint a biztosítási piacon legkevesebb 16 milliárd, de akár 35 milliárd dollárnyi veszteséget is okozhat az orosz–ukrán háború. A hitelminősítő a légi közlekedési iparban számít a legnagyobb veszteségekre, és úgy véli, évekbe telhet, mire a gépkölcsönző cégek, a biztosítók, illetve a viszontbiztosítók rendezik a számlákat. Az AerCap repülőgép-kölcsönző például már be is nyújtotta 3,5 milliárd dolláros kárigényét, miután a Moszkvával szemben bevezetett repüléstilalmi intézkedések miatt több mint száz gépe rekedt az oroszországi kifutókon.
A veszteségek javát a világ 21 legnagyobb, globális biztosítási cége fogja viselni, ami tovább rontja majd a biztosítási vállalatok természeti katasztrófák miatt amúgy is borús kilátásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.