A H&M világszerte 240 üzletet zár be az eladások lassulása miatt – tudatta a Mirror. A több mint 5000 üzlettel rendelkező cég közölte, hogy idén mintegy 95 új üzletet nyit és mintegy 240 üzletet zár be. A H&M Group már tavaly nyáron megerősítette, hogy a koronavírus-járvány utáni helyreállítási stratégia részeként 250 üzlet bezárását tervezi világszerte. A svéd üzletlánc azzal indokolta döntését, hogy egyre több vevő vásárol online.
Oroszországban mintegy 185 üzletet zártak be, valamint az Oroszországba irányuló online értékesítést is beszüntették az orosz-ukrán háború miatt.
Az eladások 6 százalékkal nőttek márciusban, szemben a december és február közötti 23 százalékos növekedéssel, de 11 százalékkal maradtak el a két évvel korábbi, a világjárvány előtti adatokhoz képest.
A H&M Group – amely olyan márkákat is magában foglal, mint a Monki és a Cos – tavalyi pénzügyi jelentése szerint a nettó árbevétel 75 százalékkal nőtt április és június között az előző év azonos időszakához képest. A vállalat szerint a nettó árbevétel 392 millió font körül alakult, míg a nyereség 303 millió fontra nőtt a második negyedévben.
A folyamatos korlátozások ellenére az értékesítés jelentős ütemben nőtt az előző évhez képest. A harmadik negyedév jól indult, és már majdnem megközelítettük a világjárvány előtti szintet – mondta a H&M vezérigazgatója, Helena Helmersson.
A nyereséges online növekedéssel és az üzletek folyamatos optimalizálásával együtt ez hozzájárul a H&M csoport hosszú távú, nyereséges és fenntartható növekedéséhez
– tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.