A Starbucks amerikai kávézólánc március 8-án állította le a kávéárusítást Oroszországban, de most egy lépéssel tovább ment, és végleg bezárja mind a 130 oroszországi üzletét az ország ukrajnai inváziója miatt – tudatta a Mirror. A Starbucks 15 éve működtetett franchise-üzleteket az országban, és mintegy 2000 alkalmazottat foglalkoztatott.
Kevin Johnson, a Starbucks korábbi vezérigazgatója márciusban még csupán az oroszországi üzleti tevékenységük felfüggesztéséről beszélt, most azonban a végleges bezárás mellett döntött a vállalat.
A Starbucks további hat hónapig kifizeti mind a kétezer orosz dolgozóját, hogy segítsen nekik átvészelni az álláskereséssel járó átmeneti időszakot.
A Next, az ASOS és a Boohoo és a H&M ruhamárkák szintén leállították az oroszországi kereskedelmüket, utóbbi annak ellenére tette mindezt, hogy eladásainak mintegy 4 százaléka Oroszországból származik.
Nemcsak Oroszországban zár be a H&MOroszország a hatodik legnagyobb piaca a svéd üzletláncnak, amely az eladások 4 százalékát teszi ki. |
Az orosz importot végleg vagy ideiglenesen leállított vállalatok teljes listája a következő:
Adidas
Apple
Arc
Adidas
Airbnb
Apple
Arc
Asos
Asda
BMW
Boohoo
BP
British Gas
Burberry
Caterpillar
Chanel
Co-op
Currys
Deere
Dell
Deloitte
Disney
EY
FA és Fifa
Fortnum & Mason
Goldman Sachs
Harrods
Hermes
Hilton
H&M
HSBC
Hyatt
Ikea
Inditex
JD Sports
John Lewis
KPMG
LMVH
Mango
Marks & Spencer
Mars
Marriott
Mastercard
McDonald's
Microsoft
Mondelez
Nestle
Netflix
Nightcap Group
Nike
Nokia
Papa John's
Paypal
PwC
Samsung
Shell
Sony
Sainsbury's
Sports Direct
Starbucks
Uber
Unilever
Visa
Volvo
Warner
Wetherspoon
Yoox Net-a-Porter
YouTube
Zara
3M
Számos más márka azonban nem volt hajlandó beszüntetni az oroszországi kereskedelmét. Ezek közé tartoznak az olyan cégek, mint például a Subway szendvicsgyártó vállalat. A Subway azt mondta, hogy az oroszországi nyereségét humanitárius erőfeszítésekre fordítja.
Borítókép forrása: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.