A beruházás kapcsán Meszesi Zsolt ügyvezető igazgató a Figyelőnek elmondta, amellett, hogy új kiszereléssel bővítették az ásványvízgyártást, vagyis a fél- és a másfél literes palackok után most már kétliteres kiszerelésben is megjelennek az ásványvizeik, a nagyobb hozzáadott érték előállítása felé is el kívánnak mozdulni. Ez pedig az ízesített, illetve szénsavas üdítők gyártása, míg a későbbiekben a funkcionális italok előállítása lehet.
A beruházáshoz több konstrukcióban is sikerült vissza nem térítendő támogatásra szert tenniük, és mivel a fejlesztés addicionális beruházásokat szintén maga után vont,
az összköltségvetésen belül mintegy 35 százalékos támogatási arányt értek el.
„A telephelyünkön három ásványvízi minősítésű kutunk van, a vizek több száz méter mélyről érkeznek. Kedvező ásványianyag-tartalmuk miatt korlátlan mennyiségben fogyaszthatók, tehát egyetlen ásványi anyagból sincs benne annyi, ami megterheli a szervezetet. Mivel a szervezetnek nagyon sok folyadékra van szüksége, ehhez a mi vizünk az előbb elmondottak miatt tökéletes választás lehet. Van prémiumkategóriás – Oscar-díjas – ásványvizünk, az AVE, amely 2005-ben Párizsban nyert az Aqua Expón. A kedvezőbb árfekvésű szegmensben is létezik hasonlóan kiváló minőségű termékünk, a Cívis Ásványvíz” – emelte ki az ügyvezető.
Az elmúlt esztendőben az AVE jelentősen növelte a kibocsátását, ennek eredményeként a korábban nyolcszázmillió forint körül mozgó árbevételük 1,6 milliárdra emelkedett.
Az idei évre 2,5 milliárdot terveznek, ami az ügyvezető szerint az eddigi számok alapján megvalósítható.
A beruházásaikat tavaly év közben élesbe fordították, ennek köszönhetően duplázták meg az árbevételüket. A szakmai szövetség adatai szerint az ásványvizek árnövekménye mindössze 0,54 százalékos volt, így ennek hatása az AVE árbevétel-emelkedésében nem szignifikáns.
„Az ásványvízfogyasztás értelemszerűen függ attól, hogy milyen meleg a nyár, hiszen a forróságban több vizet iszunk. Nyáron tehát három-négyszeres igény is felmerül a partnereink részéről, így a szerződéseinket úgy »lőjük be«, hogy mindig mindenkit ki tudjunk szolgálni. Vagyis a megelőző években annyit termeltünk, amennyit a technológia lehetővé tett ahhoz, hogy a fogyasztóinkat a legnagyobb kánikulában is ellássuk megfelelő mennyiségű termékkel. A kapacitásbővítő beruházásunk termelésbe állítását követően sok partnerünk megduplázta, megtriplázta a rendeléseit, ami azt jelzi, hogy van igény az ásványvizeinkre. A nagyobb kibocsátásra alkalmas technológia miatt tehát nagyobb mennyiséggel tudjuk őket ellátni.”
Az AVE tavaly a piaci részesedését is növelte, a korábbi 2,5-3-ról 5 százalékra.
Termékeiket Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, valamint Borsod-Abaúj-Zemplén megyében értékesítik, és továbbra is ebben a 70 kilométeres körzetű körben maradva kívánják tovább erősíteni a pozícióikat. Egyebek mellett erről szól az ízesített és a szénsavas üdítők piacán való megjelenés, amit az ügyvezető izgalmas területnek talál. „Az ezen a piacon történő megjelenés összhangban van a filozófiánkkal, miszerint megfelelő mennyiségű egészséges itallal kívánjuk ellátni a partnereinket és a fogyasztóinkat, illetve az üzleti céljainkkal, hiszen ennek a termékkörnek a gyártása nagyobb hozzáadott értékű áru előállítását is jelenti.”
A teljes cikk a Figyelő legfrissebb számában olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.