BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt az Unilever bevétele és nyeresége

Az Unilever vezetése az eredményes év után továbbra is növekedéssel számol rövid és hosszú távon egyaránt.

Az Unilever Magyarország Kft. 99,4 milliárd forint nettó árbevételt ért el tavaly, amely több mint négymilliárdos növekedés 2020-hoz képest a  pénzügyi beszámolója szerint. Nőtt az üzemi eredménye és a nyeresége is, az előbbi 3,2, az utóbbi 2,8 milliárd forint lett. Saját tőkéjét közel hárommilliárd forinttal emelte meg, a hosszú lejáratú kötelezettsége pedig 2,5 milliárd forintról 13,6 milliárdra emelkedtek. Személyi állománya négy fővel 1077-re emelkedett az év végére. Ugyanakkor közel 600 millió forinttal többet költött a társaság bérekre, járulékokra és személyi jellegű kifizetésekre.

Az Unilever korábban arról tájékoztatta a VG-t, hogy tavaly nyáron több mint 20 millió eurós kapacitásbővítésbe kezdett a veszprémi Algida jégkrémgyárában, mivel nőtt a kereslet a jégkrémek iránt. Szeptemberre befejeződött a nyírbátori háztartásvegyipari üzeme mintegy 17,5 milliárd forintos bővítésének első üteme, ennek során két új gyártósort telepítettek és kialakítottak egy csomagolócsarnokot. A brit–holland anyavállalat egyik legkorszerűbb, stratégiai fontosságú európai gyártóközpontjában a korábbi 300 millió helyett így évente 370 millió darab, 70 százalékban újrahasznosított műanyagból készülő flakont tölthetnek majd meg.

Fotó: Pusztai Sándor

A társaság azt írta a beszámolójában, hogy annak készítésekor a járványnak nem volt olyan hatása, amely befolyásolná a vállalkozás folytatásának elvét, illetve módosítást indokolna az eszközök és kötelezettségek értékelésében. Továbbá nincs a cégnek fizetési problémája, stabilan működik, a jövedelemtermelő képessége továbbra is fennáll. Sem a követelések, sem a kötelezettségek oldalán nem tapasztaltak a szokásostól eltérő változást az előző évekhez képest, és a járvány miatt sem kellett leállítania, vagy csökkentenie a termelést, nem is terveznek elbocsátásokat. A vállalat vezetése a széles termékválasztéknak köszönhetően továbbra is az eredmény növekedésével számol a rövid és hosszú távú terveiben.

Erősödött tavaly a társaság által gyártott háztartási tisztítószerek iránt is a kereslet, míg a jégkrémeké kissé esett

 – áll a társaság beszámolójában. Az orosz–ukrán konfliktus lehetséges gazdasági hatásait felmérve a vállalat nem azonosított olyan konkrét körülményt, amely jelentősen hatna az idei üzleti évének eredményére, ugyanakkor felmerülhetnek jelentős hatású tényezők a helyzet bizonytalansága miatt.

A vállalat ügyvezető igazgatója, Alberto Di Leo az év elején arról tájékoztatta lapunkat, hogy kihívásokkal teli évre számít, ugyanakkor ez a helyzet lehetőséget teremt arra, hogy a cég javítsa hatékonyságát, optimalizálja a szükségtelenül hosszú ellátási láncait, vagy bevezessen olyan környezetbarát csomagolási megoldásokat, amelyek kevésbé erőforrás-igényesek.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.