Jó néhány vállalat nagyot fékezett a koronavírus-járvány hazai begyűrűzése óta eltelt időszakban, a Hell Energy Kft. azonban a legkevésbé sem tartozik közéjük – derül ki a budapesti központból irányított, de a Borsod megyei Szikszón termelő vállalat pénzügyi beszámolójából. Az energiaital-gyártó óriás nettó árbevétele, ahogy két éve, úgy – immár a magasabb bázison – tavaly is 34 százalékkal nőtt, ezzel elérve a 92,65 milliárd forintot. A robusztus bővülés mögött a belföldi értékesítés 25, illetve az export 41 százalékos meglódulása állt, ezzel az előbbi már 38,15, az utóbbi pedig 54,5 milliárd forintot hozott a konyhára.
A kiegészítő melléklet szerint az unión belül a legnagyobb forgalmat a román, a bolgár, a görög, a német és a szlovák piacon érte el a Hell, az EU-n kívül pedig Indiában, Bosznia-Hercegovinában és Ukrajnában. Annyiban a beszerzési csatornáit is felfedte a cég, hogy a legtöbb importja Ciprushoz, Szlovákiához, illetve Lengyelországhoz köthető. Az egyéb bevételek 10 százalékkal, 4,84 milliárd forintra ugrottak, ebből 3,88 milliárd utólagos engedmény, amelyet a társaság az alumíniumdoboz-beszerzések után kapott. Legalább ilyen fontos, hogy nőtt a profit: az egy évvel korábbi 6,97 milliárd forint helyébe 13,77 milliárd lépett, így az adózott eredménnyel együtt az üzemi eredmény is nőtt, 8,64 milliárdról 11,39-ra.
Kiadási oldalon a költségek 34 százalékkal, 80,43 milliárd forintra emelkedtek, ebből 72,21 milliárd az anyag-, 4,86 milliárd a személyi jellegű ráfordítás, 3,36 milliárd pedig értékcsökkenési leírás. A vállalat indoklása szerint a költségek a termelési volumen növekedése miatt kúsztak fel, de nőtt a dolgozói létszám, és bérfejlesztés is történt. Az átlagos statisztikai létszám 480 fő volt, a részükre kifizetett bér pedig 3,8 milliárd forint, amelynek a háromnegyede mögött a szellemi szabadfoglalkozásúak álltak. Az eladott áruk beszerzési értékének csökkenését pedig a nem saját gyártású jegeskávétermékek forgalomcsökkenése okozta.
Az elrendelt Covid-intézkedések közül a vállalat ismertette, hogy a rendszeres kézfertőtlenítés mellett a zárt terekben kötelező maszkviselést vezettek be egyrészt a munkavállalók egészségének védelmében, másrészt, hogy biztosítsák a folyamatos munkavégzést. Emellett gazdasági kalkulációk készültek, hogy a pandémiás helyzet hogyan hat a társaság termékei iránti keresletre, eredményére és cash flow-jára. Az előzetes várakozásokkal összhangban tavaly a termelés és az értékesítés jelentősen nőtt, a rendelkezésre álló terv és a tényadatok szerint az idén is növekedés várható. A Hell kiemelte, hogy jelentős a pénzeszközállománya, a korábbi hiteleknek pedig a javát kiváltották, jóval kedvezőbb feltételekkel kibocsátott kötvényfinanszírozással.
A forgóeszközök jelentősen meghaladják a rövid lejáratú kötelezettségeket, a finanszírozó bankoknál rendelkezésre állnak szükség esetén lehívható hitelkeretek. Az italgyártó cég saját tőkéje 22 milliárd forintról 34,12-ra nőtt, a hosszú lejáratú kötelezettségei pedig 43,29 milliárdról 105,78-ra. Tavaly éltek a kormányintézkedések adta lehetőségekkel, egyes hitelek esetében a törlesztési moratóriummal. A gyártás biztosításának érdekében a stratégiai jelentőségű anyagokból biztonsági készletet rendeltek és készleteztek. A mostani üzletmenet alapján a Hellnél úgy látják, hogy a koronavírus-járvány okozta gazdasági helyzet nem veszélyezteti a működésüket.
A február 24-én kirobbant háború kapcsán a szikszói cégnél hangsúlyozták, hogy 5 százalék alatti részt képviselnek a konfliktusban érintett országok, azaz Ukrajna, Fehéroroszország és Oroszország, így az árbevételre és az eredményre gyakorolt közvetlen hatás nem jelentős. A múlt év végén ebben a három országban a vevőkkel szembeni követelések értéke 2,47 milliárd forint volt. A Hell is a saját bőrén érezte, hogy az invázió és az ahhoz kapcsolódóan meghozott szankciók következtében jelentősen megemelkedett az energia, az energiahordozók és bizonyos nyersanyagok ára, ami jelentős hatást gyakorolt a társaság mindennapjaira is. Nyomatékosították, hogy a vezetőség folyamatosan figyelemmel kíséri a konfliktus alakulását, és meghozza az annak hatásait mérséklő döntéseket. Ezenfelül nem azonosítottak olyan konkrét körülményt, amely jelentősen befolyásolná az idei pénzügyi helyzetüket, teljesítményüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.