A népszerű üzenetküldő szolgáltatás, aWhatsApp csütörtökön jelentette be, hogy fizetőssé teszi az alkalmazást azok számára, akik a platformot üzleti vállalkozásuk működtetésére szeretnék használni – számolt be a New York Times. A felhasználók között sok kis- és középvállalkozás is megtalálható, amelyek eddig ingyenesen használták a WhatsAppot az ügyfelekkel való kommunikációra, a cég szerint azonban a kapcsolatfelvétel gyakran nehézkes és nehezen nyomon követhető volt, mivel az alkalmazást eredetileg nem üzleti szolgáltatásokra tervezték.
A Meta vezérigazgatója, Marc Zuckerberg elmondta, hogy hetente több mint egymilliárd felhasználó veszi fel a kapcsolatot a vállalkozásokkal a Meta üzenetküldő szolgáltatásain keresztül, és az új funkciók célja a vállalkozások és az ügyfelek közötti kapcsolattartás elősegítése. A WhatsApp a beszélgetések számától függően számít fel díjat a vállalkozóknak, ami régiónként eltérően egy 1-10 cent közötti összeg lehet beszélgetésenként. A tervek szerint a kisvállalkozások számára egy korlátozott szolgáltatásokat nyújtó ingyenes csomag is elérhető lesz.
Ez eddig a WhatsApp legnagyobb lépése afelé, hogy pénzt keressen a szolgáltatással, különösen mivel az elmúlt időszakban több fronton is üzleti kihívásokkal kellett szembenéznie. A vállalat hirdetési iparágának nem kedvezett az Apple iPhone operációs rendszerének módosítása, valamint az sem, hogy az Oroszországból való kivonulás miatt több tízmillió felhasználót veszítettek el. Ezenfelül az orosz-ukrán háború szintén felborította a Meta hirdetési tevékenységét,
februárban ráadásul a vállalat piaci értékének egynegyede – több mint 230 milliárd dollár – szállt el egy lesújtó eredményjelentést követően.
A Meta 2014-ben 22 milliárd dollárért vásárolta fel a világ egyik legnagyobb üzenetküldő alkalmazását, a WhatsAppot, ami a legdrágább üzlet volt a vállalat történelmében. Az évek során a WhatsApp felhasználói bázisa Dél-Amerikára, a Közel-Keletre és az Európai Unió nagy részére is kiterjedt, miközben több millió új felhasználót szereztek. A Meta korábban nem kívánt pénzt keressen a szolgáltatással: a platform évekig ingyenes és reklámmentes volt, és azt az ötletet is elvetették, hogy évi 1 dollárt kérjenek a szolgáltatás használatáért cserébe, ugyanakkor a Meta számára több százmillió dollárba került az alkalmazás működtetése.
A Facebook vezérigazgatója, Marc Zuckerberg 2018-ban jelentette be, hogy a tulajdonában lévő alkalmazások – a WhatsApp, a Messenger és az Instagram – üzenetküldő szolgáltatásait összekötteti egymással. A vállalat olyan változtatásokat hajtott végre, amelyek segítségével a Facebook több információt szerzett a felhasználók üzenetküldési szokásairól, ennek ellenére a WhatsApp fenntartja azt az álláspontját, hogy a változtatások közül egyiket sem használták reklámkövetési célokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.