Magyarországon a nagyvállalati szektorban elsőként a Magyar Telekom-csoport kísérletezik az új munkarend bevezetésével: tesztjelleggel július és október között négy csapat – köztük támogató és ügyfélkapcsolatban dolgozó területek egyaránt – négynapos munkarendre áll át. „A munka-magánélet egyensúlyát és a hatékony, célorientált munkavégzést szem előtt tartva úgy döntöttünk, négy csapat bevonásával elindítunk egy október végéig tartó tesztidőszakot, melynek célja, hogy megtapasztaljuk, hogyan működik a négynapos munkarend. Ezzel párhuzamosan egy átfogó kutatást is készítünk, hogy párbeszédet kezdeményezzünk a témában a munkaerőpiac szereplőivel” – ismertette a projekt hátterét Friedl Zsuzsanna Chief People Officer.
A pilot jelleggel indított időszakban a csapattagok változatlan alapbér mellett dolgoznak heti négynapos munkarendben, és kiemelt figyelmet fordítanak a gördülékeny munkaszervezésre és a tapasztalatgyűjtésre.
A négy hónapos tesztidőszak legfontosabb célja az információgyűjtés. A gyakorlati adatok elemzésén túl a munkaerőpiac összes szereplőjének véleményére is kíváncsi a Telekom, éppen ezért országos reprezentatív kutatást indítanak a témában. A kutatás vizsgálni fogja, hogy milyen forgatókönyvek lehetségesek a négynapos munkahét kapcsán, és hogy ennek bevezetéséről mi a véleménye a munkavállalóknak és az üzleti élet szereplőinek.
Már fél éve átállt a négynapos munkahétre a magyar falusi cég, nekik bejöttA tömeges átállástól óva int a magyar vállalkozó. |
Világszerte számos országban indulnak kezdeményezések a munkaszervezési módszerek reformjával kapcsolatosan. Amerikában és Belgiumban már több vállalat is átszervezte a működését, Angliában pedig a napokban indul a világ egyik legnagyobb, munkarenddel foglalkozó kísérlete, 70 vállalat részvételével. Azok a külföldi szervezetek, melyek bevezették a négynapos munkahetet, kiegyensúlyozottabb munka-magánélet egyensúlyról, magasabb produktivitásról, kevesebb kivett betegszabadságról számoltak be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.