Végtelen túlórák, alkalmatlan vezetők, folyamatos átszervezés és kiégett munkavállalók
– ez jellemzi a Nike munkahelyi légkörét a cég belső felmérése alapján, amelyet a Business Insider hozott napvilágra.
A konklúziót egy háromszáz fő által kitöltött kérdőív válaszainak összegzéséből vonták le, a kutatás kifejezetten a technológiai részlegre irányult. A végeredmény megdöbbentően leminősítőre alakult, mivel az IT-munkaerő 51 kategóriából 48-ban alacsonyabb értékelést adott az amerikai óriásvállalatnak, mint a többi területen dolgozók.
A Nike-nak világszerte több mint 73 ezer alkalmazottja van, és ebből 2400-an foglalkoznak technológiával a legutóbb közölt adatok szerint.
A jelentés tartalma nem vág egybe a vállalat víziójával, hiszen a sportruha márka célja pont a tech-szektor megerősítése, ambiciózus tervekkel rendelkeznek a Metaverzumban, a digitalizáció terén, a direkt értékesítésben és vadásszák a fiatal tehetségeket, akiket meg is kellene tartani.
Bennfentesek szerint hamarosan nagyobb lemorzsolódásra lehet számítani, és lesznek olyanok, akik már a héten beadják a felmondásukat.
A vállalat munkaviszonyhoz kötött, éves bónuszprogramja ugyanis május 31-én járt le.
Az üzleti portál 36 oldalnyi munkavállalói megjegyzést is áttekintett, amiből további érdekes fejlemények derültek ki.
Volt aki azt írta, hogy az egészsége és a magánélete is ráment a túlzásba vitt munka miatt,
mások azért maradtak hasonló rossz helyzetben, mert arra sincs idejük, hogy másik állást keressenek, vagy felvegyék a telefont, ha a munkaközvetítő hívná őket. A visszatartó okok között szerepelt még a hivatás szeretete, a menedzserek iránti tisztelet, illetve egyeseknek valóra vált álom, hogy a Nike-nál dolgozhatnak, és ez egyelőre kárpótolja őket.
Sokan panaszkodtak az átszervezésekre, a nem egyértelmű munkaköri leírásokra és a gyakori személycserékre is, amely megbontotta a csapatdinamikát.
Az egyik beosztott például már hat igazgató vezetését is megélte.
A távmunka iránti rugalmasságot is érték kritikák, a techcégek protokolljával összehasonlítva kedvezőtlenebbek a körülmények.
A legrosszabb pontszámok az inspiráció és a változás iránti készség hiányára érkeztek,
valamint a válaszadók 33 százaléka vallott arról, hogy nem bízik meg maradéktalanul a felsővezetésben.
A Nike egyelőre nem kommentálta a jelentést, de John Donahoe vezérigazgató már áprilisban elismerte, hogy gondok vannak a túlterheltséggel, és ebből következően a produktivitással, valamint ígéretet tett arra, hogy lépéseket fognak tenni azért, hogy növeljék az alkalmazottak jól létét. A vezérigazgató azt is megjegyezte, hogy globálisan a dolgozók szerint 52 százalékos a belső kommunikáció hatékonyságának értékelése, amely az előző évhez képest 7 százalékkal javult, valamint 70 százalékuk érzi úgy, hogy meg van becsülve a vállalatnál.
50 éve megőrül a világ a Nike cipőkért, ez volt a siker titkaA világ legsikeresebb embereiben egy biztosan közös, már nagyon korán volt egy konkrét víziójuk arról az üzletről, ami aztán gazdaggá és világhírűvé tette őket. Nem volt ez másképp a Nike-alapító Phil Knight esetén sem. Ő az egyetemi dolgozatában kezdett foglalkozni a futócipőkkel, s lám, milyen igaza lett. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.