Naponta 200-nál is több személyszállító és 50 tehervonat menetrendjét érinti hátrányosan a világpiacon általánossá váló alapanyaghiány Budapest agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályáján, a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon.
A járművek már hosszú hónapok óta lassítanak, olykor meg is állnak Kőbánya-Teher állomáson vagy a közelében, és ez szinte minden, a Nyugati pályaudvarra érkező vagy onnan induló személyszállító esetében néhány percnyi csúszást okoz, és a tehervonatokat is várakozásra kényszeríti. A szakaszt évente több mint 3,5 millióan, a távolsági közlekedéssel együtt pedig mintegy 11 millióan veszik igénybe.
A VG megkeresésére a MÁV kommunikációs igazgatósága azt írta, a kérdéses szakaszon a biztosítóberendezést javítják, amelynek egyes speciális elemeit a teljes helyreállítás érdekében újra kell gyártani.
Az általános anyagbeszerzési nehézségek miatt ez a szokottnál több időt vesz igénybe, a munkálatok ősszel készülhetnek el. A vonatoknak a biztosítóberendezés csökkentett üzeme miatt, a biztonságos közlekedés érdekében kell lassítaniuk Kőbánya-Tehernél
– közölte el a vállalat.
A szakaszon még 2021 novemberében állt le a biztosítóberendezés, amely azért hibásodott meg, mert eltörött az állomásépületben lévő eszköz elektronikus alkatrészeit és berendezéseit tartalmazó helyiség feletti födémben futó fűtéscső. A kifolyt víz a mennyezeten keresztül beáztatta az alatta lévő részt, elárasztotta a kábelkötegeket, és zárlatokat okozott. A vizesedés miatt meg kellett szüntetni a berendezés áramellátását, így működésképtelenné vált. Az állomási jelzőket és a váltókat nem lehetett kezelni, állítani, a jelfeladás sem működött a vasúti pályába épített érzékelőktől a járművek fedélzeti biztonsági berendezése felé. A vasúttársaság szakemberei azonnal megkezdték a helyiség kiszárítását, hogy a biztosítóberendezés áramellátását, a károsodás felmérését és a meghibásodott, tönkrement alkatrészek, kábelek cseréjét, javítását elvégezhessék.
A szolnoki vasútvonalon egyébként a jövő hét végéig speciális menetrend van érvényben:
a munkálatok még 2020-ban kezdődtek meg a Nyugati és a Városligeti elágazás között, majd a Vecsés–Üllő- és az Üllő–Monor-szakasz felújításával folytatódtak tavaly. Június 17-től Vecsés állomáson és környezetében pályafelújítást végeznek, karbantartják a felsővezetéket és a biztosítóberendezést, hétköznapokon Vecsés és Üllő, a hét végi napokon pedig Pestszentlőrinc és Üllő között dolgoznak a szakemberek. A kivitelezés a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG mintegy száz szakemberének közreműködésével zajlik, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.