Indulhat a debreceni BMW-gyár építése, letették az objektum alapkövét, és a tervek szerint 2025-ben megindul a gyártás az üzemben. Az üzem a BMW és Debrecen számára is fontos mérföldkő – mondta az alapkőletételen Hans-Peter Kemser, aki 150 napja igazgatja a debreceni BMW-gyárat. Hozzátette, a gyár csak úgy valósulhat meg, hogy precízen megtervezett forgatókönyvet követnek, és egy olyan üzem létrehozása a cél, amely a vállalat életében is mérföldkő lehet digitalizáció, hatékonyság és fenntarthatóság tekintetében.
Debrecen, a kormány és a BMW 2018. október 12-én írta alá azt az együttműködési megállapodást,
amely alapján megkezdődött a közös munka, és ez a szövetség olyan erősnek bizonyult, hogy eddig minden megpróbáltatást kibírt annak érdekében, hogy felépülhessen a gyár – emelte ki Papp László. Debrecen polgármestere elmondta, fél év alatt sikerült a 400 hektáros területet megvásárolni, és az aláírás után másfél évvel már tulajdonosként vehette át a területet a BMW, most elkezdődött a beszállítói park fejlesztése is, és minden adott ahhoz, hogy elinduljon a gyárépítés.
A debreceni egység által erősíti európai gyártási lefedettségét a BMW, és lehetővé teszi, hogy erős európai beszállítói hálózattal rendelkezzen a vállalat – hangsúlyozta Milan Nedejkovic, a BMW-csoport igazgatóságának termelésért felelős vezetője. Hozzátette, Magyarország autóiparának változása és annak sebessége egészen különleges volt, így tökéletes otthon egy olyan nagyvállalat számára, mint a BMW. A debreceni gyár történelmet fog írni, és kulcsszerepet játszik az elektromobilitásra való átállásban. Ez lesz a vállalat első gyára, amely az új generációt, a New Classt gyártja majd, a termék és a termelési rendszer tekintetében is egészen új lesz. Továbbá ez lesz a BMW első teljesen karbonmentes üzeme.
A csúcstechnológiás gyár létesítésébe körülbelül egymilliárd eurót fektet a vállalat, évente 150 ezer autó előállítása a cél Debrecenben, és több mint ezer munkatárs felvételét tervezik.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az ünnepségen elmondta, a magyar gazdaság gerince az autóipar, amelynek eddig is négy és fél autógyára volt, ugyanis a BMW egy olyan beszállítói láncot üzemeltetett Magyarországon, amelynek 54 magyar cég volt a tagja, amelyek összesen majdnem 10 ezer magyar embert foglalkoztatnak, vagyis eddig is jelen volt már Magyarországon egyfajta láthatatlan gyárként.
A tárcavezető szerint ma a világgazdaság mélyreható strukturális változása pont az autóiparban megy végbe, az elektromos átállásban pedig Magyarország az élen van, amelyet tovább erősít a BMW-gyár-építéssel. Meghaladja a 400 milliárd forintot a beruházás értéke, és olyan autók gördülnek majd ki Debrecenből, amely modellek ma még nem léteznek. Hozzátette, Magyarország úgy tudta növelni a gazdaságát az elmúlt években, hogy közben csökkentette a károsanyag-kibocsátását. A BMW tavaly értékesítési rekordot döntött Magyarországon, 16 százalékos növekedéssel több mint négyezer gépkocsit adott el. Magyarország az egyetlen, amely elmondhatja, hogy mindhárom német prémiumautó-márka gyárral képviselteti magát, és 2025-ben megkezdődhet a globálisan új, tisztán elektromos gépkocsik gyártása, ami új lendületet ad az egész ágazatnak – tette hozzá a miniszter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.