Az emelkedő költségek ellensúlyozása érdekében árat emel az Amazon Európában. Az amerikai online kiskereskedő a Prime szállítási és streamingszolgáltatásainak díjait fogja feljebb vinni. Lesz olyan ország, ahol akár 43 százalékos áremelést is lehet majd tapasztalni – írta a Reuters. Az áremelésről a második negyedéves eredmények július 28-i közzététele előtt adott ki közleményt a cég.
Az Amazon az anyaországában, az Egyesült Államokban februárban emelte meg a Prime szolgáltatások árát. A Reuters azt írja, hogy az áremelések a Wall Streetről érkező nyomást tükrözik. A befektetők azt várják az új vezérigazgatótól, Andy Jassytől, hogy az emelkedő inflációs környezetben növelje a cég profitját.
Az Amazon németországi ügyfelei számára – ez a cég második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után – az éves Prime-tagság díja 30 százalékkal, 89,90 euróra (91,88 dollár) emelkedik. A vállalat harmadik legfontosabb országában, az Egyesült Királyságban 20 százalékos drágulás lesz, 95 fontos éves árral (114,47 dollár). Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban az éves előfizetések 39-43 százalékkal fognak többe kerülni. Az előfizetés havi díja Nagy-Britanniában 7,99 fontról 8,99 fontra ugrik – számolt be a Sky News.
Az áremelést szeptember 15-től léptetik életbe.
Az Amazon a megnövekedett inflációval és a működési költségekkel indokolta a lépést. Hozzátette, hogy az áremeléssel gyorsabb kiszállítást fog biztosítani, és több streamingtartalmat tud majd előállítani.
Továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy a Prime kivételes értéket kínáljon a tagoknak
– olvasható a vállalat közleményében.
Az Amazon az idei első negyedévben veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, Ilyenre hét éve nem volt példa. Az áprilisi jelentésük szerint ennek oka a béremelés, a gázköltségek növekedése és a Rivian Automotive-ben való részesedésből származó veszteség volt. A júniussal záródott második negyedévben ennek a befektetésnek az értéke további 4 milliárd dollárral csökkent. A Rivian egy másik befektetője, a Ford Motor nemrég el is adta a vállalatban lévő részesedésének egy részt. Az Amazon ennek ellenére továbbra is elkötelezett a Riviannal való együttműködés mellett.
A Refinitiv IBES adatai szerint az elemzők átlagosan 1,38 milliárd dollár nettó bevételre számítanak az Amazon csütörtöki negyedéves jelentésében. A kilátások kissé borúsak, különösen azután, hogy a Walmart már jelezte: a 2022-es nyereségének nagymértékű csökkenésére számít. A cég ezt azzal magyarázza, hogy a magasabb üzemanyag- és élelmiszerárak miatt a fogyasztók visszafogják a kiadásaikat.
Jön az év legsűrűbb hete a tőzsdékenFelpörög az amerikai jelentési szezon, százhetven cég teszi közzé az adatait, köztük a tech óriások. |
Az Amazon, miután a világjárvány idején rekordszintű működési nyereséget ért el az otthoni vásárlásokból, most költségcsökkentő programokba kezd. Egyes raktárakat nem fog teljes kapacitással üzemeltetni, szünetelteti egy washingtoni irodaépület építését, visszafogja a raktárnyitásokat, és hagyta lejárni több bérleti szerződését is.
A cég nemcsak a Prime díját emelte, hanem a platformjain árusító kereskedők árait is feljebb vitte. Májusban átlagosan 4,3 százalékos pótdíjat vetettek ki azokra az eladókra, akik a főbb európai piacokon tárolják és szállítják a termékeiket. Korábban ezt az emelést az Egyesült Államokban is bevezették.
A Reuters azt írja, egyelőre nem világos, hogy ezek az áremelések mekkora mértékben tudják majd ellensúlyozni az Amazon által emlegetett elszálló költségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.