A távközlési iparágon is végigsöpör az inflációs hullám. A Telekom is beáll a sorba, szeptembertől árat emelnek
– írja a HWSW.
A vállalat szeptember 1-jétől számos, elsősorban régebbi tarifa havi és elérési díját növeli, 2023-tól pedig minden évben automatikus inflációarányos árkorrekciót hajt végre. A szolgáltató az előfizetők részére a júliusban kiküldött számlalevelében közli a részleteket.
A Telekom korábban soha nem nyúlt hozzá a régebbi konstrukciók díjazásához, így előfordulhatott, hogy
az ügyfelek hosszú éveken keresztül változatlan havi díj mellett használhattak egy-egy szolgáltatást,
hacsak időközben nem szerződtek át újabb díjcsomagra, például egy felajánlott készülékvásárlási kedvezményért cserébe.
A díjkorrekciók elsősorban a 2017-től 2020-ig értékesített, már lezárt lakossági mobiltelefon, mobilinternet, vezetékes internet, vezetékes telefon és tévészolgáltatásokat érintik, mértékük pedig többnyire nem éri el a 10 százalékot.
A Telekom az általa nyújtott szolgáltatások és azok ellenértéke közötti arányosság megőrzése érdekében, az általános inflációból eredő pénzbeli értékvesztés ellensúlyozása céljából a Lakossági ÁSZF Törzsrészébe egy
új, inflációs árkorrekciót rögzítő részt is beillesztett.
Ebben a cég rögzíti, hogy a mobilhang, a mobilinternet, a vezetékes internet, a vezetékes telefon díjcsomagjai és a helyhez kötött műsorterjesztési szolgáltatás (TV) havi előfizetési díjai és alapkínálati csomagok havidíjai a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex változásának mértékével megegyezően változnak az előző év végi díjakhoz képest.
A Telekom a díjváltozásokkal hangsúlyozta, a korrekciókra nem a szolgáltatóra kirótt, egyébként éves szinten nagyjából 25 milliárd forintos pluszadóterhet jelentő extraprofitadó miatt került sor.
Az energiaárak és beszállítói költségek drasztikus emelkedése arra kényszerített bennünket, hogy felülvizsgáljuk díjainkat. Szükség van olyan értéknövelő beruházásokra, például hálózatfejlesztésekre, amelyek növekvő költsége is indokolja döntésünket. Ráadásul az elmúlt években nem érvényesítettük díjainkban az infláció hatását sem
– közölte a Telekom.
A cég arról is tájékoztatott, mindkét változást érintően 45 napos felmondási lehetőséggel élhetnek az előfizetők, vagyis a számla kézhez vételétől függően akár szeptember 15-ig is jelezhetik felmondási szándékukat, amennyiben nem kívánják elfogadni a feltételeket.
Már nem a vírustól vagy a háborútól rettegünk, hanem az inflációtólVilágszerte tízből négy ember aggódik most az infláció miatt. Magyarországon 49 százalék említette félelmei között az első helyen a pénzromlást. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.