Kína a világjárvány kitörése óta az eddigi legsúlyosabb Covid-helyzettel néz szembe. A zéró-Covid-politika keretében meghirdetett mobilitási korlátozásokat és lezárásokat rendkívül hirtelen vezette be, valamint lassan enyhítette és vezette ki a kormány
– nyilatkozta Belinda Wong, a Starbucks China elnöke.
A CNN beszámolója szerint az elmúlt időszakban a legalább 13 hónapja nyitva lévő Starbucks-üzletek forgalma 44 százalékkal esett vissza. A Starbucks China vezetője hozzátette, hogy a kávéházlánc legnagyobb fogyasztói bázisa, Sanghaj városa hosszú idő után, június végén szabadult fel a karantén alól.
A Starbucks nemzetközi eladásai 18 százalékkal csökkentek az előző negyedévben, ez főleg a kínai visszaesésnek tulajdonítható. A Kínában tapasztalható hanyatlás nélkül a nemzetközi növekedés két számjegyű is lehetett volna a vállalat szerint.
A kínai zérópolitika a Coviddal szemben egyértelműen megnehezíti a magánszemélyek és vállalatok mindennapjait. A Starbucks Kínát tekinti az egyik legfontosabb piacának. A cég 5760 telephellyel rendelkezik az országban, és a régióban további terjeszkedési lehetőséget lát. Howard Schultz vezérigazgató szerint a nehéz időszak ellenére a vállalat szándékai Kínában ambiciózusabbak, mint valaha.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.