A John Lewis Partnership a közlése szerint lemond a nyereségéről annak érdekében, hogy segítse az ügyfeleit és a munkatársait a megélhetési válság leküzdésében – írja a Sky News. A névadó áruházláncot és a Waitrose szupermarketeket magában foglaló, az alkalmazottak tulajdonában lévő brit vállalat 99 millió fontnyi (több mint 46 milliárd forint) veszteséget jelentett a július 30-ig tartó fél évben, szemben az egy évvel korábbi 29 millió fontnyi (13 milliárd forint) veszteséggel.
A cég közlése szerint
a teljes munkaidős alkalmazottak egyszeri támogatására 500 fontot (234 ezer forint) szánnak. A részmunkaidőben dolgozók kevesebbet kapnának.
Az alkalmazottak kezdő fizetése szintén 4 százalékkal emelkedne, ami 10 millió fontnyi (közel 4,7 milliárd forint) költséggel jár.
A John Lewis Partnership márciusi eredménynyilatkozatában elismerte, hogy úgymond
kisebb áremeléseket hárított át a fogyasztókra, ami tükrözi az élelmiszer- és gyártási költségek rekord-energiaárakhoz kapcsolódó növekedését.
Csütörtökön az áruházlánc közölte, hogy a pénzügyi év hátralévő részére, beleértve a kulcsfontosságú karácsonyi időszakot is, nagyon bizonytalanok a kilátások a fogyasztók kiadásait befolyásoló későbbi hatások miatt. Az első fél évben 3 százalékkal, 2,1 milliárd fontra nőttek a lánc összehasonlítható eladásai.
A Waitrose-nál az eladások 5 százalékkal csökkentek, 3,6 milliárd fontra. Dame Sharon White, a partnerség elnöke a következőket mondta:
Senki sem tudta volna megjósolni a megélhetési költségek válságának mértékét, az infláció és az energiaárak minden várakozást meghaladóan emelkedtek.
Hozzátette: „A megélhetési költségek válságára reagálunk azzal, hogy támogatjuk azokat, akiknek szükségük van rá, és fokozzuk a hatékonysági programunkat.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.