BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felvásárlásokba menekülnének a recesszió elől a cégvezetők

A vállalatvezetők két kulcsterületet emeltek ki, amelyek kritikusak lehetnek a versenyképesség fenntartásában. A többség jó stratégiának tartja a felvásárlást.

A koronavírus-járvány újabb hullámától, tovább mélyülő növekvő geopolitikai feszültségektől és a tartós inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók – világított rá az EY 760 cégvezető megkérdezésével készült nemzetközi kutatása. A legnépszerűbb válaszlépések listáját a felvásárlás vezeti.

Four,Successful,Business,Men,Joining,Two,Puzzle,Pieces,Each,Being
Cégfelvásárlással küzdene meg a recesszióval a vállalatvezetők többsége
Cégfelvásárlással küzdene meg a recesszióval a vállalatvezetők többsége
Fotó: Shutterstock

A válaszadók 45 százaléka attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a pandémia, ami újfent kijárási korlátozásokhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció kedvezőtlen hatásait (43 százalék) és a geopolitikai feszültségeket (35 százalék) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is hatalmas kockázatnak gondolják a vállalat működése szempontjából.

A cégvezetők többsége már megtette az első lépést

A hármas sokkhatás következtében a CEO-k 95 százaléka már el is kezdte átalakítani befektetési és működési terveit. A vezérigazgatók egy nagy része úgy határozott, hogy elhalasztja a tervezett beruházásait. Sok vállalat módosítja a meglévő ellátási láncait (40 százalék) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39 százalék). A válaszadók csaknem harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.

A vállalatvezetők a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak fontosnak. Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásunkban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását.

Ennek megvalósítása érdekében 2023-ban minden második cégvezető tervez felvásárlást.

Továbbra is az akvizíció az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok számára abban, hogy adaptálódni tudjanak a megváltozott makrogazdasági környezethez, megszerezzék a szükséges képességeket a technológiai és tudástranszferhez, valamint előre tudjanak lépni fenntarthatósági törekvéseikben. A megfelelő cégek beolvasztása tehát a növekedés kulcsa – nyilatkozta Vaszari Péter, az EY Stratégiai és Tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének partnere.  

A cégvezetők 64 százaléka fokozni szeretné a tőkebefektetést, 52 százalékuk tervez akvizíciót a következő évben, miközben a kitöltők 40 százaléka azzal számol, hogy minden fronton aktív lesz, azaz felvásárláson, üzletágak értékesítésén és új stratégiai szövetségek létrehozásán egyaránt erősen gondolkodik.

Nem csillapodik a felvásárlási láz az amerikai egészségügyben

A Walgreens leányvállalata, az alapellátási praxisokat üzemeltető Village Practice 9 milliárd dollárért felvásárolja a Summit Healthet, a CityMD sürgősségi ellátóhálózat anyavállalatát. Az Amazon nyári 4 milliárdos és a CVS őszi 8 milliárdos akvizíciója után ez a harmadik nagy felvásárlás az amerikai egészségügyi szektorban.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.