A koronavírus-járvány újabb hullámától, tovább mélyülő növekvő geopolitikai feszültségektől és a tartós inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók – világított rá az EY 760 cégvezető megkérdezésével készült nemzetközi kutatása. A legnépszerűbb válaszlépések listáját a felvásárlás vezeti.
A válaszadók 45 százaléka attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a pandémia, ami újfent kijárási korlátozásokhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció kedvezőtlen hatásait (43 százalék) és a geopolitikai feszültségeket (35 százalék) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is hatalmas kockázatnak gondolják a vállalat működése szempontjából.
A hármas sokkhatás következtében a CEO-k 95 százaléka már el is kezdte átalakítani befektetési és működési terveit. A vezérigazgatók egy nagy része úgy határozott, hogy elhalasztja a tervezett beruházásait. Sok vállalat módosítja a meglévő ellátási láncait (40 százalék) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39 százalék). A válaszadók csaknem harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.
A vállalatvezetők a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak fontosnak. Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásunkban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását.
Ennek megvalósítása érdekében 2023-ban minden második cégvezető tervez felvásárlást.
Továbbra is az akvizíció az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok számára abban, hogy adaptálódni tudjanak a megváltozott makrogazdasági környezethez, megszerezzék a szükséges képességeket a technológiai és tudástranszferhez, valamint előre tudjanak lépni fenntarthatósági törekvéseikben. A megfelelő cégek beolvasztása tehát a növekedés kulcsa – nyilatkozta Vaszari Péter, az EY Stratégiai és Tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének partnere.
A cégvezetők 64 százaléka fokozni szeretné a tőkebefektetést, 52 százalékuk tervez akvizíciót a következő évben, miközben a kitöltők 40 százaléka azzal számol, hogy minden fronton aktív lesz, azaz felvásárláson, üzletágak értékesítésén és új stratégiai szövetségek létrehozásán egyaránt erősen gondolkodik.
Nem csillapodik a felvásárlási láz az amerikai egészségügybenA Walgreens leányvállalata, az alapellátási praxisokat üzemeltető Village Practice 9 milliárd dollárért felvásárolja a Summit Healthet, a CityMD sürgősségi ellátóhálózat anyavállalatát. Az Amazon nyári 4 milliárdos és a CVS őszi 8 milliárdos akvizíciója után ez a harmadik nagy felvásárlás az amerikai egészségügyi szektorban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.