A 100 vállalatot rangsoroló Best Global Brands globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 482,2 milliárd dollár, 18 százalékkal több a tavalyinál.
A lista második helyén a Microsoft áll, márkaértéke 32 százalékkal, 278,3 milliárd dollárra nőtt, míg a harmadik helyezett Amazon márkaértéke 10 százalékkal, 274,8 milliárd dollárra emelkedett.
A negyedik a Google, amelynek értéke 28 százalékkal, 251,75 milliárd dollárra emelkedett, az ötödik pedig a Samsung 77,7 milliárd dollárral, 17 százalékos növekedéssel.
A hatodik helyezett Toyota 10 százalékos márkaérték-növekedéssel 59,8 milliárd dollárt ér, a hetedik a Coca-Cola, amelynek a márkaértéke tavalyhoz hasonlóan idén is 57,5 milliárd dollár. A listán a nyolcadik a Mercedes-Benz 10 százalékos értéknövekedéssel és 56,1 milliárd dollárral, a kilencedik a Disney 14 százalékot növekvő, 50,3 milliárd dolláros márkaértékkel. A tízes listát a Nike zárja, amelynek a márkaértéke 18 százalékkal, 50,3 milliárd dollárra emelkedett.
A McDonald’s kiesett a top 10-ből, márkaértéke 6 százalékkal, 48,65 milliárd dollárra nőtt. Ezzel egy időben a Nike először került be a legjobb tíz közé. A top 100 márka összértékének 53 százalékát adta a lista első tíz helyezettje. A top 100 márka összértéke 3088 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 2667 milliárd dollárról, azaz 16 százalékkal emelkedett, az Interbrand-mutató először haladta meg a 3 ezermilliárd dollárt.
A legnagyobb értéknövekedést a Microsoft, a Tesla és a Chanel márka érte el, mindegyik 32 százalékkal drágult. A top 100 idén három résztvevővel bővült: az Airbnb (54. hely), a Red Bull (64. hely) és a Xiaomi (84. hely) került be, ugyanakkor az Uber, a Zoom és a John Deere lekerült a listáról.
A rangsor első közzétételekor, 2001-ben a top 100 márka összértéke 988 milliárd dollár volt, az összeg azóta mintegy háromszorosára nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.