Csoportos leépítésben vagyunk – erősítette meg a Világgazdaságnak a Tesco Magyarország. Lapunk piaci forrásokból értesült úgy, hogy az itthon harmadik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál az elmúlt hetekben több elbocsátást jelentettek be.
Ezt tehát most visszaigazolta a Tesco sajtóosztálya, arra ugyanakkor nem reagált, hogy hány dolgozóra vonatkozik a döntés. Mivel viszont hivatalosan is csoportos leépítésről van szó, nagyjából becsülhető az érintettek köre.
Az előírások szerint a csoportos leépítésnél a megelőző fél évre számított átlagos statisztikai létszámot kell figyelembe venni. Vannak speciális kitételek, de ökölszabály szerint a háromszáz vagy annál több munkavállalót foglalkoztató esetén a legalább harminc főt érintő elbocsátás minősül csoportos leépítésnek. Vagyis egy ekkora dolgozói létszámtól valószínűsíthetően megválik a magyar Tesco, amely tízezer körüli alkalmazott létszámmal bír.
A cégnél lapunknak nyilatkozva felhívták a figyelmet, hogy a csoportos leépítés csak technikailag igaz. Mert bár az átalakításban érintettek létszáma eléri a meghatározott mértéket, ezért azt be kellett jelenteni a hatóságok felé, de
a gyakorlatban minimális lesz azon munkatársak száma, akiknek nem tudnak új pozíciót felajánlani.
A Tescót megkérdeztük a döntés okairól is. Ennek kapcsán azt közölték, arra törekednek, hogy folyamatosan fejlesszék a kínálatukat és egyre jobb vásárlási élményt nyújtsanak. Ennek érdekében jelenleg egy hatékonyabb irányítási struktúra kialakítása zajlik a cégnél.
A Trade Magazin felmérése szerint a kilenc nagy, főként élelmiszer-kereskedelemből élő boltlánc majdnem 5400 milliárd forintos bruttó forgalmat hozott össze 2021-ben, szemben az egy évvel korábbi 5076 milliárddal. Azaz együttesen 6 százalékos növekedést értek el. A toplista harmadik helyén a Lidl trónfosztása előtt piacvezető Tesco áll, amely 765 milliárd forintra növelte a bevételét, ami 4 százalékos növekedés. Igaz, a 2022-es év ennél borúsabb képet mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.