BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A tavalyi rekordévhez hasonlóra számít a Bahart

A 2022-es év hajóforgalma rekordokat döntött. A Bahart az idei szezontól is hasonló eredményeket vár.

A 2019-es rekordévet is felülmúló tavalyi esztendő forgalmához hasonló, jó évre számít idén a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) – nyilatkozta pénteken a társaság vezérigazgatója. Veigl Gábor elmondta, a 75 százalékban állami, 25 százalékban 21 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő, 10,6 milliárd forint alaptőkéjű Bahart tavaly 4,3 milliárd forint árbevételt ért el, 11 százalékkal többet az előző évinél.

20220416 BalatonfüredAz idei hajózási szezon első érkező hajójának, a Szent Miklós sétahajónak fogadása a balatonfüredi mólónFotó: Pesthy Márton PM Veszprém Megyei NaplóKépen: Szent Miklós  motoros - Bahart Zrt. 20220416 Balatonfüred

Az idei hajózási szezon első érkező hajójának, a Szent Miklós sétahajónak fogadása a balatonfüredi mólón

Fotó: Pesthy Márton PM Veszprém Megyei Napló
Képen: Szent Miklós motoros - Bahart Zrt.
A tavalyi rekordévhez hasonló évre számít a Bahart.
Fotó: Pesthy Márton / Veszprém Megyei Napló

A kompokon 1,4 millió utast szállítottak, 1,4 százalékkal többet a 2021-es eddigi csúcsnál. A mentrendi hajózás utasforgalma 4,4 százalékkal, a séta- és a programhajók iránti kereslet 17,6 százalékkal emelkedett.

Elmondta: a társaság 10 kikötője évek óta teljes kihasználtsággal üzemel, az ebből fakadó bevétel a tavalyi 6-7 százalékos áremelésnek megfelelően nőtt. A kikötőket folyamatosan fejlesztik – tette hozzá.

A társaság vízépítő ágazata ugyancsak rekordot döntött, 450 millió forintot meghaladó árbevételt ért el. A legnagyobb balatoni vízépítő flottával rendelkező cég főként kikötőépítési és kotrási munkákra kap külső megrendeléseket

– mondta a vezérigazgató.

Veigl Gábor kitért arra is, hogy optimisták a forgalmi becsléseik 2023-ra, kiindulva a jelenleg is közlekedő komp kiemelkedő forgalmából, a megnövekedett rendezvények számából, valamint a programhajók iránti igényekből.

Ismertette azt is, hogy a hagyományoknak megfelelően húsvét nagyszombatján induló személyhajózás menetrendje kismértékben változik. Elsősorban a programhajózás további fejlesztése az idei cél.

A Bahart évente mintegy 600-700 millió forintos önerőt tud fejlesztésekre fordítani a vezérigazgató tájékoztatása szerint.

Ennek keretében tervezik a szántódi és a tihanyi kompkikötő, valamint a fonyódi, a badacsonyi, a balatonlellei, a siófoki és a balatonfüredi kikötő fejlesztését.

A siófoki telephely, valamint a kikötők megnövekedett energiaköltségeinek ellensúlyozására energiahatékonysági stratégiával készülnek. A középtávú tervek között szerepel a telephely teljes megújítása is – mondta a cégvezető.

Az állami tőkeemelésnek köszönhetően – korábbi híradások szerint 5,7 milliárd forintból – építtetett két új kompról és két új katamaránról Veigl Gábor elmondta, ezek elkészültek a komáromi hajógyárban.

A vízre bocsátásuk és üzempróbájuk is megtörtént. A Sió-csatorna hajózhatóvá válásától függ, hogy mikor juthatnak el a Balatonra. Bíznak abban, hogy hamarosan rendeződik a Balaton vízállása – fogalmazott.

A legutóbbi közgyűlés által elfogadott, 2023-as üzleti terv infláció alatti átlagos áremelésekről is szól. Az egész évben közlekedő kompon a személy- és kerékpárszállítás árai nem változtak, az egyéb járművek átviteléért 13-17 százalékkal többet kell fizetni, mint tavaly.

Volt olyan nyári nap, amikor negyvenezren hajóztak a Balatonon

A koronavírus-járvány előtti utasszámot is meghaladta a Bahart forgalma az év első nyolc hónapjában. A társaság legnépszerűbb járata a Szántód–Tihany között közlekedő komp, de rengetegen utaztak Balatonfüredre, Tihanyba és Badacsonyba is – mondta Veigl Gábor, a Bahart vezérigazgatója a VG-nek.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.