Az AMC, a világ legnagyobb mozihálózatát üzemeltető amerikai vállalat részvényei majdnem 9 százalékot zuhantak szerdán, miután a cég bejelentette negyedik negyedéves eredményeit, és úgy tűnik, a filmszínházak nem tudják visszaszerezni a pandémia előtti népszerűségüket.
A cég filmszínházait ebben az időszakban 17 százalékkal kevesebben látogatták , mint egy ével korábban – 49,6 millióan –, miközben a bevétel 15,4 százalékkal esett. Az eredmények a vártnál jobbak voltak, de a trend nem tette bizakodóvá a befektetőket. Pedig az eredmények közlése környékén még szépen emelkedett a cég részvényeinek az ára, csak aztán a befektetők átgondolták a kilátásokat.
Ebben az időszakban futott a mozikban például az Avatar – A víz útja című film, amely hatalmas, rekordokat döntő kasszasiker lett, a negatív trendet azonban még ez sem tudta megváltoztatni.
A cég már a tizennegyedik egymást követő negyedévben jelentett veszteséget.
Maga Adam Aron vezérigazgató is megjegyezte az elemzőknek a Reuters jelentése szerint:
Egyáltalán nem vagyunk még kint a vízből.
Az Egyesült Államokban és Kanadában a jegybevételek 2019-ben még 11 milliárd dollárnál is többre rúgtak, tavaly azonban csak 7,4 milliárdot kasszíroztak összesen.
A Wedbush Securities elemzői szerint idén még mindig 24 százalékkal levesebb lesz a bevétel, mint 2019-ben. Maga a cég úgy gondolja: leghamarabb 2024-ben vagy 2025-ben tudnak a pandémia előtti szintekre visszatérni. A vállalat adóssága mintegy 4,95 milliárd dollárra rúg, és amíg vissza nem térnek a régi szép idők, kénytelen lesz a tőkéje emelésével elértékteleníteni a részvényeit – idézte a hírügynökség Thomas Hayest, a Great Hill Capital befektetési vállalat elnökét.
A szankciók ellenére rekordokat döntenek az orosz mozik jegybevételeiAz erkölcsi kiállásból a háború kezdete óta nem volt hiány a nemzetközi filmipar részéről, az amerikai és más nemzetközi vállalatok jelentős része azonban csendben továbbra is üzletel a putyini Oroszországgal. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.