A Brexit miatt a kínai BYD-nak nem éri meg az Egyesült Királyságban autógyárat telepíteni, ám Magyarországon, ahol az iparágnak kiépített infrastruktúrája van, szívesen nyitnának új üzemet – írta a Financial Times.
A világ egyik legnagyobb elektromos- és hibridautó-gyártója, a kínai BYD ambiciózus terveket vázolt fel arról, hogy ár ebben az évtizedben uralni fogja az európai piacot: 2030-ra minden tizedik villanyautót ők akarják eladni, és az első három európai EV-márka közé akarnak kerülni. Ehhez autógyárat akarnak építeni a régióban, és hosszú ideig a cél az Egyesült Királyság volt.
A BYD azonban most kizárta Nagy-Britanniát, mivel véleményük szerint a Brexit gazdasági hatásai miatt már nem számít ideális helyszínnek.
Michael Shu, a vállalat európai elnöke szerint a szigetország még az első tíz között sincs azon országok között, ahol üzemet építenének – a kontinens sokkal kedvezőbbnek tűnik, és jelenleg Magyarország, valamint a németek, a franciák, a spanyolok és a lengyelek a legesélyesebbek.
A Berkshire Hathaway által is támogatott csoport 2030-ig mintegy 800 ezer modellel szeretné megnövelni az európai eladásokat, legalább egy autógyárral a régióban. Már van egy üzemük az EU-ban, azonban ott egyelőre csak buszokat és teherautókat szerelnek össze.
A Brexit nélkül talán jó lett volna, de nem értjük, hogy a britek mit csinálnak – az Egyesült Királyságnak nincsen megfelelő megoldása arra a helyzetre, amit kialakítottak. Befektetőként azt szeretnénk, ha az ország stabil lenne, hiszen egy gyár megnyitása évtizedekre szóló, drága döntés
– nyilatkozta Shu.
Nagy-Britannia nehezen tudott befektetéseket vonzani az elektromosautó-gyártóktól, és a BYD-hez hasonlóan a Tesla is a Brexitre hivatkozott, amikor Németországot választotta helyettük. A belföldi vállalatok sincsenek irigylésre méltó helyzetben, és lehet, hogy hamarosan nehéz döntéseket kell meghozniuk.
A BYD 1995 óta fejleszt akkumulátorokat, és az utóbbi években egyre nagyobb teret nyer az EV-piacon. A vállalat a Ford-elv alapján működik, azaz a legtöbb alkatrészük, valamint az elektronikák és az akkumulátor-rendszerek gyártását is maga irányítja – úgy gondolják, hogy az általuk „vertikálisan integráltnak” nevezett üzleti modell megkülönbözteti őket a vetélytársaiktól, akik a technológiát csak megvásárolják.
A vállalatnak vannak olyan telephelyei Kínában, amelyek évente több mint egymillió jármű gyártására is képesek, és akár egy ehhez hasonló óriásüzem kialakítása mellett is dönthetnek. Emellett rengeteg márkakereskedést és -szervizt akarnak felállítani Európa-szerte.
A döntés valószínűleg még idén megszületik, és a cél az, hogy az első járművek gyártása már 2025-ben elkezdődjön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.