Benne vagyunk egy eladási folyamatban, de ez nem azt jelenti, hogy nem lesz Cserpes: kiváló kérőim vannak – jelentette be Cserpes István.
Az egyik legismertebb magyar márka, a Cserpes Sajtműhely és a tejivók alapítója a Forbsnak azzal magyarázta a döntést, hogy úgy érzi, gátja lenne már a fejlődésnek vagy bármilyen szerkezeti átalakításnak.
Harminc intenzív évnél több nem várható el egy embertől
– mondta. A cégeladás nagyjából két hónapon belül zárul le, utána fél évig másra sem vágyik, mint hogy szőlőt kapáljon a badacsonyi telkén. Azt is megjegyezte, hogy nem csupán cégeladásra készül, hiszen ez a folyamat olyan a számára, mintha férjhez adná a lányát. Négy lánya és egy fia van, ugyanakkor klasszikus cégutódlásba nem akart belemenni. „A férj hozza a maga tehetségét. Ahhoz, hogy átadjam neki, olyat kell látnom, amitől tudom, hogy stabil alapokon fog állni, és kipótolja az én hiányosságaimat” – írta le, hogy milyen szempontok alapján mérlegeli a lehetséges vevőket.
Cserpes István jelenleg ügyvezetői szerepkört tölt be a cégnél, főleg az eladás körüli tennivalókkal foglalkozik. Azt tervezi, hogy nem fog megtartani tulajdonrészt a cégből, de azért egy darabig még ott marad segíteni, erre minden kérő igényt tart. A Cserpes Sajtműhely Kft. a legutóbbi nyilvános cégadatok (Opten) szerint 2021-ben nettó 3,23 milliárd forint árbevételt ért el, ez mintegy 2 százalékos növekedés 2020-hoz képest. Adózás előtti eredménye 683 millió forint volt, ami 8 százalékos javulás éves alapon. A cég létszáma 233 fő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.