A Primark diszkontruhabolt anyavállalata, az Associated British Foods (ABF) az idén kiterjeszti a Kattints és Gyűjts szolgáltatását az Egyesült Királyságban, amivel az üzlet online is meg akarja vetni a lábát – írta a Bloomberg.
A Primark ezt követően még több üzletében teszi lehetővé a vásárlói számára, hogy az interneten megvett ruhákat helyszínen, a drága postaköltségek kifizetése nélkül tudják átvenni. A hibridrendszer eddig kiválóan működött több tesztterületen is, ezért a vállalat ezt 32 londoni üzletében is bevezeti.
A lépésre az után került sor, hogy a kiskereskedő eladásai 19 százalékkal nőttek meg az első fél évben, hála az online áruháznak és az alacsony áraknak, amit a pénzszűkében lévő vásárlók előszeretettel választottak a versenytársak helyett.
Az erős eladások ellensúlyozni tudták a ruházati és szállítási költségek meredek emelkedését, bár a csoport szerint a magasabb bérköltségek és a technológiai beruházások miatt az árrésük a második fél évben nagyjából ugyanakkora lesz, mint az elsőben, 8,3 százalék.
Az ABF, amely az élelmiszer- és ruhaboltoktól a mezőgazdaságig jó néhány üzletágat birtokol, az idén a nyeresége csökkenésével számol, ugyanis az Egyesült Királyság alacsony cukortermelése a saját üzemeit és érintette. Várhatóan a vállalat teljes éves profitja összességében így is a tavalyinak megfelelő lesz.
A csoport részvényei az elmúlt évben 27 százalékkal emelkedtek.
A Primark tavaly év végén kezdte el az online szolgáltatását Nagy-Britannia különböző részein, ami az első alkalom volt, hogy így is vásárolni lehetett a cégtől. A koronavírus-járvány és az azt követő lezárások hatalmas csapást mértek a kiskereskedőre, amelynek gyakorlatilag nem volt internetes jelenléte, amire támaszkodhatott volna.
A vállalat azonban azóta talpra állt, a márka pedig gyorsan terjeszkedik az Egyesült Államokban és Közép-Európában, például Magyarországon is.
Magyarországra jön a PrimarkMár nem kell Bécsbe menni az olcsó ruhákért. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.