A francia L’Oréal megállapodott a brazil Naturával, hogy megvásárolja az Aesop ausztrál luxuskozmetikai csoportot, amely évtizedek óta a legnagyobb akvizíció a vállalat történetében – írta a Financial Times.
A Natura, a The Body Shop és az Avon márka tulajdonosa kedden közölte, hogy kötelező érvényű megállapodást kötött a L’Oréallal az Aesop eladásáról
egy 2,5 milliárd dolláros vállalati értékű tranzakció keretében.
Egy ilyen méretű üzlet a francia szépségipari óriás szempontjából szokatlan, mivel egy bevezetett márkáról van szó. A szokásos stratégiája sokkal inkább az, hogy kisebb márkákat vásárol meg, majd nemzetközi szinten terjeszti ki őket az eladások növelése érdekében, mint például a CeraVe bőrápoló esetében, amelyet 2017-ben 1,3 milliárdért szerzett meg. A márka azóta világszerte ismertté vált.
Emellett ez volt az első nagyobb méretű felvásárlás a L’Oréalnál Nicolas Hieronimus vezérigazgató alatt, aki 2021 májusában vette át a világ legnagyobb kozmetikai gyártójának az irányítását.
A Natura számára az értékesítés egy nagy lépést jelent a szerkezeti átalakításon belül.
Az ügylet lehetővé teszi az adósságcsökkentést, valamint teret ad nekünk arra, hogy a latin-amerikai stratégiánkra és a többi márkánkra fókuszáljunk. A célunk, hogy az értékesítési forgalom növekedése helyett a haszonkulcs és a cash flow javítására koncentráljunk
– nyilatkozta Fábio Barbosa, a São Pauló-i székhelyű csoport vezetője.
A brazil vállalat és a L’Oréal egyébként nem először üzletel, hiszen 2017-ben a Natura egymilliárd euróért vásárolta meg a The Body Shop kiskereskedőt a francia óriástól. Az Aesop eladása azonban azt jelzi, hogy a dél-amerikai csoport átmenetileg csökkenti globális ambícióit.
Az Aesop, amelyet Melbourne külvárosában alapítottak 1987-ben, 2012-ben adta el többségi részesedését a Natura számára, majd négy évvel később a brazil vállalat teljes tulajdonába került. A márka tavaly nyitotta meg első üzleteit Kínában, a luxuscikkek egyik legfontosabb piacán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.