A forgalomban lévő Nio elektromos luxusautók összesített menetteljesítménye szerdán átlépte az tízmilliárd kilométert – büszkélkedett el a hírrel a kínai autógyártó, amelynek immár 320 597 járműve rója az utakat elsősorban Kínában és a nagy nyugati exportpiacaikon. Beszédes adat az is, hogy a Nio autóflottája az évek során 1,07 millió tonna szén-dioxid-kibocsátástól óvta meg a légkört, és mintegy egymilliárd dollár értékű energiát spórolt meg autós ügyfeleinek.
A sikerhez közvetve Magyarország is hozzájárult, mivel tavaly ősz óta itt, Biatorbágyon szerelik össze a Nio európai piacra szánt automata akkumulátortöltő és -cserélő állomásait. Jó pár millió kilométerhez már az itt gyártott konténerek adták az energiát. A Nio azon autógyártók közé tartozik, amely a cseretelep-hálózat kiépítését favorizálja, noha villanyautóit természetesen konnektorról is lehet tölteni. Akár otthon, akár a töltőpontokon.
Az akkumulátorok fizetős cserélgetésével másodlagos bevételi forráshoz jut a vállalat, és olcsóbban is adhatja autóit.
Olyasféle modell ez, mint amilyet Elon Musk Teslája honosít meg a sorozatos árcsökkentéseivel, bár náluk nem a töltés – ami egyre kevesebb országban marad ingyenes a Supercharger hálózatukban –, hanem az Autopilot navigációs és önvezető rendszer a csalétek: minél többen veszik meg az olcsóbb Teslákat, annál több adathoz jut a vállalat ahhoz, hogy az Autopilotot tökéletesítse, és miután ezt megtette, olyan portéka birtokába jut, amit jó pénzért értékesíthet saját tehetős ügyfelei körében.
A Niónak is van saját vezetéstámogató rendszere, a NOP (Navigate on Pilot), amit külön kell megvásárolni.
Az ezt aktívan használó sofőrök eddig 10,76 millió órán át élvezték a rendszer előnyeit, ezalatt 821 millió kilométert tettek meg. Tizenegyezer fölé nőtt azok száma, akik százezer kilométernél is többet tettek be a kocsijukba, a rekorder 450 ezret tett meg a Niójával.
Az akkumulátorcsere-telepek hálózata gyorsan bővül, április 25-én a Niónak 1369 ilyen konténerállomása volt Kínában, ezek közül 362 az autópályák mentén található. Napi átlagban ezek az akkumulátorcsere-állomások 62 356 telepet cserélnek ki frissre, ami azt jelenti, hogy 0,7 másodpercenként kap egy teljesen feltöltött akkumulátort a betérő Nio-tulajdonos.
Maga a művelet nem tart öt percnél tovább, és internetes alkalmazáson lehet követni, hogy melyik állomáson hány feltöltött telep várja niósokat. A csereigényt is applikáción keresztül lehet jelezni, „lestoppolva” maguknak egy friss akkumulátort.
A vállalat korábban ismertetett tervei szerint az idén ezer akkumulátorcsere-állomással bővül a kínai hálózat, míg Európában legfeljebb 70-et terveznek átadni december végéig. A cégnek ezeken felül Kínában 2512 saját tulajdonú töltőállomása van 14 903 töltőponttal. És hogy a kuncsaftjai véletlenül se fogyhassanak ki az energiából, további 690 ezer, mások által üzemeltetett töltőponton is megtankolhatnak, igaz, magasabb tarifával.
Az ünnepi hosszú hétvégén meglehetősen zsúfolt programot bonyolítanak le a Nio-cseretelepek, ugyanis William Li, a „tízmilliárdos” cég alapítója, elnök-vezérigazgatója ingyenessé tette az akkucserét erre a pár napra – igaz, csak a magántulajdonban lévő autóik esetén. A niósok tehát orrvérzésig autókázhatnak a munka ünnepén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.