A Wizz Air azt tervezi, hogy felrakja Indiát az útvonaltérképére – írja az Aviation Week. Erről a magyar gyökerű légitársaság vezérigazgatója, Váradi József nyilatkozott a légiközlekedési szaklapnak. A menedzser azt mondta, amint megérkezik a flottájukba az Airbus A321XLR modellje, az indiai a szubkontinenst nonstop összekapcsolják az Európai Unióba irányuló járatokkal.
Az új repülőgép azért feltétele a terjeszkedésnek, mert a desztináció berepülése nagy hatótávolságot feltételez. Erre pedig képes az Airbus A321XLR a maga közel 9000 kilométerével. Konkrétan felmerült egy London–Delhi átszállás nélküli járat. A gépből 47-et rendelt meg a cég, és 2024-ben állíthatják forgalomba azokat.
Mindenesetre az indiai terjeszkedés lebonyolításának a részletei is megvannak: a diszkonttársaság az Egyesült Arab Emírségek és India közötti erős keresletre tekintettel az öböl menti leányvállalatán, a Wizz Air Abu Dhabin keresztül indítana járatokat Indiába, amelynek a jelenlegi 8 darabos flottája a következő egy évben a duplájára nő. Abu-Dzabi a Wizz Air európai csatlakozási pontja lenne. „Hosszabb távon érdekeltek vagyunk abban, hogy Indiát közvetlenül összekapcsoljuk az európai hálózattal, az európai légitársaságok közül ennek a desztinációnak a Wizz Air a legmegfelelőbb üzemeltetője” – fogalmazott Váradi József. Jelezte, hogy folyamatban van a pakisztáni engedélyek megszerzése is.
Ami az európai piacot illeti, a Wizz Air vezetője azt prognosztizálta, hogy a légi közlekedés iparága 2023 nyáron eléri a Covid előtti kapacitások mintegy 95 százalékát. Szerinte a cége messze efölött teljesít majd és eléri a 160 százalékos szintet. „Tehát ez azt jelenti, hogy 60 százalékkal nagyobbak vagyunk, mint a pandémia előtt. Felfokozott keresletet tapasztalunk a szolgáltatásaink iránt, de valószínűleg az iparág egésze nem látja ugyanezt a keresletet” – szúrt oda a versenytársaiknak. Rámutatott arra is, hogy jelenleg 90–96 százalék közötti kihasználtsággal közlekednek a járataik. Viszont arról is beszélt, hogy a nyári főszezon nem lesz felhőtlen a körülmények szempontjából, különösen az Ukrajnában dúló háború miatt, ami kedvezőtlen hatással van a légi forgalom irányítására.
Ezzel együtt teljes erőbedobással készül a nyárra. Megduplázta azon dolgozói számát, akik az üzemtervezésben, a karbantartásban vagy a logisztika terén látják el a feladataikat. Átvariálta a személyzet beosztását is, hogy elejét vegye a tavaly nyári tetemes késéseknek. „Több puffert irányoztunk elő, a készenléti személyzet nagyobb létszámmal áll majd rendelkezésre” – ígérte. Ezt támasztja alá, hogy öt tartalékgépük lesz, szemben a tavalyi hárommal. A megbízhatóbb működés költségeit 100 millió euróra becsülte. A Wizz Air flottája az idén 180 gépről 200-ra emelkedik.
Még mindig eladásra ajánlja a Concorde a Wizz Air részvényeitNincs okunk az eladási ajánlás megváltoztatására – érvelt a Concorde részvényelemzője, miután változatlanul negatívnak véli a Wizz Airrel kapcsolatos kilátásokat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.