BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Képtelen lassítani a Wizz Air: Váradi József soha nem látott terjeszkedésről beszélt

A fapados légitársaság vezérigazgatója azt ígéri, mindent megtesznek, hogy az idén nyáron ne késsenek órákat a gépek. Finoman odaszúrt a riválisaiknak is.

A Wizz Air azt tervezi, hogy felrakja Indiát az útvonaltérképére – írja az Aviation Week. Erről a magyar gyökerű légitársaság vezérigazgatója, Váradi József nyilatkozott a légiközlekedési szaklapnak. A menedzser azt mondta, amint megérkezik a flottájukba az Airbus A321XLR modellje, az indiai a szubkontinenst nonstop összekapcsolják az Európai Unióba irányuló járatokkal.

20230321 BudapestWizzair sajtótájékoztató Váradi József, a Wizz Air Hungary vezérigazgatója és Robert Carey, a légitársaság elnöke
Fotó: Kallus György / VG

Az új repülőgép azért feltétele a terjeszkedésnek, mert a desztináció berepülése nagy hatótávolságot feltételez. Erre pedig képes az Airbus A321XLR a maga közel 9000 kilométerével. Konkrétan felmerült egy London–Delhi átszállás nélküli járat. A gépből 47-et rendelt meg a cég, és 2024-ben állíthatják forgalomba azokat. 

Hogyan tervezi az indiai terjeszkedését a Wizz Air?

Mindenesetre az indiai terjeszkedés lebonyolításának a részletei is megvannak: a diszkonttársaság az Egyesült Arab Emírségek és India közötti erős keresletre tekintettel az öböl menti leányvállalatán, a Wizz Air Abu Dhabin keresztül indítana járatokat Indiába, amelynek a jelenlegi 8 darabos flottája a következő egy évben a duplájára nő. Abu-Dzabi a Wizz Air európai csatlakozási pontja lenne. „Hosszabb távon érdekeltek vagyunk abban, hogy Indiát közvetlenül összekapcsoljuk az európai hálózattal, az európai légitársaságok közül ennek a desztinációnak a Wizz Air a legmegfelelőbb üzemeltetője” – fogalmazott Váradi József. Jelezte, hogy folyamatban van a pakisztáni engedélyek megszerzése is.

A Wizz Air túlszárnyalja a Covid előtti időszakot is

Ami az európai piacot illeti, a Wizz Air vezetője azt prognosztizálta, hogy a légi közlekedés iparága 2023 nyáron eléri a Covid előtti kapacitások mintegy 95 százalékát. Szerinte a cége messze efölött teljesít majd és eléri a 160 százalékos szintet. „Tehát ez azt jelenti, hogy 60 százalékkal nagyobbak vagyunk, mint a pandémia előtt. Felfokozott keresletet tapasztalunk a szolgáltatásaink iránt, de valószínűleg az iparág egésze nem látja ugyanezt a keresletet” – szúrt oda a versenytársaiknak. Rámutatott arra is, hogy jelenleg 90–96 százalék közötti kihasználtsággal közlekednek a járataik. Viszont arról is beszélt, hogy a nyári főszezon nem lesz felhőtlen a körülmények szempontjából, különösen az Ukrajnában dúló háború miatt, ami kedvezőtlen hatással van a légi forgalom irányítására.

Mit tesz a Wizz Air azért, hogy az idén nyáron ne legyenek késések?

Ezzel együtt teljes erőbedobással készül a nyárra. Megduplázta azon dolgozói számát, akik az üzemtervezésben, a karbantartásban vagy a logisztika terén látják el a feladataikat. Átvariálta a személyzet beosztását is, hogy elejét vegye a tavaly nyári tetemes késéseknek. „Több puffert irányoztunk elő, a készenléti személyzet nagyobb létszámmal áll majd rendelkezésre” – ígérte. Ezt támasztja alá, hogy öt tartalékgépük lesz, szemben a tavalyi hárommal. A megbízhatóbb működés költségeit 100 millió euróra becsülte. A Wizz Air flottája az idén 180 gépről 200-ra emelkedik.

Még mindig eladásra ajánlja a Concorde a Wizz Air részvényeit

Nincs okunk az eladási ajánlás megváltoztatására – érvelt a Concorde részvényelemzője, miután változatlanul negatívnak véli a Wizz Airrel kapcsolatos kilátásokat.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.