A Tesla ötödik alkalommal csökkenti az autóárakat, hogy minél nagyobb szeletet vágjon ki az amerikai utcai terepjárópiacból – írta a Bloomberg.
A Tesla Model Y-ja már tavaly is a három legkelendőbb sportcélú haszonjármű (SUV) egyike volt az Egyesült Államokban. Ez figyelemre méltó, tekintettel arra, hogy az autó alapára több mint a kétszerese volt a Toyota RAV4-nek és a Honda CR-V-nek, a piac másik két kedvencének.
Ez az árszakadék azonban most jelentősen beszűkült. Január óta a Tesla 24 százalékkal csökkentette a Model Y árát, ráadásul nemrég az elektromos jármű jogosulttá vált egy 7500 dolláros szövetségi adókedvezményre.
Ennek köszönhetően a Tesla utcai terepjárója most 10 százalékkal kevesebbe kerül az USA-ban kapható járművek átlagáránál.
A Model Y ára most 49 990 dollárról indul, vagy 42 490 dollárról azok számára, akik jogosultak a szövetségi ösztönzőre. Ez körülbelül 5300 dollárral kevesebb az Edmunds szerint, mint az Egyesült Államokban márciusban egy új járműért fizetett átlagár.
Egy ilyen típusú autó esetében az ilyen méretű árcsökkentés – ráadásul három hónap alatt – gyakorlatilag hallatlan volt a piacon. A legközelebbi példa talán a Ford T-modellje lehetne, amely az 1920-as években a gyárbővítéseknek köszönhetően vált drámaian olcsóbbá.
A Tesla folyamatosan ingadozó árai egyedülállók az iparágban, arról nem is beszélve, hogy nem csak a Model Y-t érinti a csökkentés,
a 3-as, az S, valamint az X modellek is hasonlóan olcsóbbá váltak, amivel a gyártó az egyik legversenyképesebb autómárkává lépett elő a piacon.
Az elemzők nem értenek egyet abban, hogy vajon a Tesla árcsökkentése a kereslet gyengülését jelzi-e, vagy ez Musk hosszú távú stratégiájának a részét képezi, amelynek célja a gyártó piacának bővítése, párhuzamosan egy költségcsökkentési trenddel a cégen belül. Ettől függetlenül a leértékelések komoly nyomást gyakorolnak a szektor többi szereplőjére, amelyeknek már eddig is gondot okozott az elektromos járművek gyártása és forgalmazása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.