Az Apple jelenlegi, körülbelül 2,7 ezer milliárd dolláros piaci kapitalizációja ezen a héten lehagyta a világ harmadik legnagyobb részvénypiacáét, az Egyesült Királyságét – írta a CNBC.
Bár azt sokan tudják, hogy a világ legnagyobb cége az Apple, nehéz elképzelni, hogy a technológiai óriás valójában milyen méretűre dagadt az elmúlt évtizedekben. Olajvállalatok, befektetési bankok, de még saját vetélytársai sem tudják megközelíteni. A múlt héten pedig kiderült, hogy egyszerűbb, ha a céget inkább országokhoz mérjük.
Az Apple a maga 2,7 ezer milliárdos piaci kapitalizációjával nagyobb, mint Nagy-Britannia teljes részvénypiaca, azaz az ott bejegyzett 595 vállalat együttes tőzsdei értéke.
De még az országok között sem maradt túl sok vetélytársa – Kínát is a háta mögött hagyta, nagyobb, mint Franciaország 235 és India 1242 vállalata, valamint kétszer akkora, mint a teljes német részvénypiac.
S bár az Egyesült Államoknak 40 ezer milliárdos részvénypiaci vagyona van, beleértve az Apple-t, a vállalat előtt, a második helyen csak Japán áll, „mindössze” 4,1 ezer milliárddal.
Ez az eredmény azt is tükrözi, hogy a piacok mekkora értéket tulajdonítanak azoknak a cégeknek, amelyek sikeresek tudnak maradni és a folyamatos növekedésre törekszenek.
A technológiai és növekedési orientáció a piacokat is befolyásolni tudja: Németország például a GDP alapján messze a legnagyobb állam Európában, ám a tőzsdéje kisebb, mint Olaszországé.
Igaz, ehhez hozzájárul, hogy sokkal kevesebb vállalatot jegyeznek, mint az Egyesült Királyságban, de ezt elsősorban az okozza, hogy a legtöbb cégük inkább értékorientált. Ennek eredményeként a piaci többszöröse – az az ár, amelyet a befektetők egy dollár vagy egy euró értékű nyereségért fizetnek – lényegesen alacsonyabb, mint sok más országé.
Rég nem látott manővert készít elő az AppleNem várja meg a héten érkező amerikai inflációs adatot az Apple, jó időzítéssel még azelőtt kibocsát 5 milliárd dollár értékben kötvényeket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.