Paradigmaváltás jöhet a Google keresőmotorjában – olvasható a Kerkom marketingügynökség sajtóközleményében. A szerdai Google I/O eseményen mutatják be a Google keresőjének frissített verzióját, erről a The Wall Street Journal által megszerzett dokumentumokból lehetett többet megtudni. A technológiai óriás várhatóan egy vizuálisabb, fogyaszthatóbb és személyesebb keresőfelületet dolgozott ki, ami elsősorban a fiatalabb felhasználók igényeinek fog kedvezni.
A klasszikus „tíz kék link” külsőnek búcsút mondhatunk
– írta a Kerkom. Az új elrendezés és a kezelőfelület a vizuális elemeket helyezi előtérbe, a tartalmakat kis darabokban kínálja, hogy a keresési élményt szórakoztatóbbá tegye. A Google azon dolgozik, hogy a keresési eredményekbe beszélgetési funkciókat integráljon, így lehetővé téve a felhasználóknak, hogy közvetlen interakciót alakíthassanak ki a keresőmotorral.
A Project Magi, ahogyan a projektet nevezik, egy több mint 160 fős Google-fejlesztőcsapatból áll, akik fáradhatatlanul dolgoznak azon, hogy új funkciókkal bővítsék a meglévő keresőmotort.
Ez a projekt lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy közvetlenül a Google keresőn keresztül bonyolítsanak le olyan tranzakciókat, mint a vásárlás és a repülőjegy-foglalás, miközben a vállalat számára jövedelmező kereső hirdetései is beépülnek a felületbe.
Ezekkel a változtatásokkal a keresési eredmények tartalmazhatnak majd visszakereshető kérdéseket, TikTok-stílusú videókat, sőt online fórumbejegyzéseket is, Q&A strukturált adatformátumban. Ez az új megközelítés megköveteli a Google-től, hogy újrafogalmazza a „megbízható” tartalomra vonatkozó kritériumait, különösen akkor, ha nincs egyetlen helyes válasz.
Joe Biden a mesterséges intelligenciáról tárgyalt a Google és a Microsoft vezetőivelA ChatGPT és más, nemrég bemutatott mesterséges intelligenciák képességei lenyűgözték a kutatókat, ám az etikusok és a törvényhozók egyre jobban aggódnak amiatt, hogy a szabályozás nélküli rendszerek milyen károkat okozhatnak a társadalomban. Az amerikai kormány többek között erről tárgyalt az érintett cégek vezetőivel. |
Ahogy a keresési élmény fejlődik, a vállalkozásoknak, a médiafelületeknek és a tartalomkészítőknek is alkalmazkodniuk kell, hogy relevánsak és láthatók maradjanak a folyamatosan változó környezetben.
A böngészés lényeges átalakuláson ment keresztül az utóbbi tíz évben. Ma már többségében a mobiltelefonokon keresztül történik az online keresés, ehhez pedig a nagy keresőmotoroknak is alkalmazkodniuk kell. A Google azt ígéri, hogy a hétköznapi életet változtatja meg az új megoldásuk.
A Kerkom marketingügynökség megpróbálta megjósolni, hogy milyen újításokat láthatnak majd az érdeklődők szerdán.
A Kerkom jóslata szerint a Google megváltozott keresőrendszere jócskán átalakítja majd az átlagfelhasználók és a vállalatok mindennapi életét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.