BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Zurich,,Switzerland,,January,19,,2023,Air,France,Airbus,A319-111,Aircraft Zurich, Switzerland, January 19, 2023 Air France Airbus A319-111 aircraft is taking off from runway 28

Macrontól remél segítséget az Air France

Franciaországnak szüksége lenne az ázsiai turisták tömegére. Akik nem jönnek egyelőre.

Az Air France azt kéri legnagyobb részvényesétől, a francia kormánytól, hogy korlátozza a kínai légitársaságok bejutását az országba. A vállalat szerint azok tisztességtelen versenyelőnyhöz jutnak azzal, hogy Kreml-baráti államként gépeik átrepülhetnek az orosz légtéren, és nagyban rontják a legnagyobb francia légitársaság üzleti lehetőségeit – írta a Bloomberg.

Zurich,,Switzerland,,January,19,,2023,Air,France,Airbus,A319-111,Aircraft Zurich, Switzerland, January 19, 2023 Air France Airbus A319-111 aircraft is taking off from runway 28
Fotó: Robert Buchel

A francia légtér teljes megnyitása a kínai légitársaságok előtt lendületet adna az ország vendéglátóiparának, ugyanis az ázsiai ország kiutazó turistái a zéró-Covid politika miatt elmaradtak, hatalmas bevételkiesést okozva a szektor francia vállalkozásainak. A szabad piac viszont azzal a kockázattal járna, hogy Franciaország egyik zászlóshajója, az Air France nem tudna talpon maradni.

A vállalat ezért azt szeretné, ha Emmanuel Macron elnök olyan adókat vagy más intézkedéseket vezetne be, amelyek hasonló költségalapot teremtenének a francia és a kínai légitársaságok között.

Támogatjuk a Franciaország és Kína közötti kapacitásnövelést, de egyenlő versenyfeltételekre van szükség. Jelenleg a piac az ázsiai légitársaságoknak kedvez, és az állam kötelessége, hogy ezt ellensúlyozza 

– mondta az Air France szóvivője. A világjárvány előtt a társaság heti 32 járatot üzemeltetett kínai viszonylatban.

A legkeményebb járványügyi lezárásokat követő kínai újranyitás fejtörést jelent Franciaország számára. Igaz ugyan, hogy a kínai turisták egész évben jelentős gazdasági tényezőt jelenthetnek a francia kiskereskedelem és vendéglátás számára (különösen Párizsban), viszont az államnak meg kell védeni a légitársaságát, amelyben ráadásul még 29 százalékos tulajdonrésszel is rendelkezik.

Az Air France árfolyama 1 éves
 

Az Air France helyzete kényesebb, mint más európai légitársaságoké, mivel Franciaország és Kína 2017-ben egy kétoldalú megállapodást írt alá, amely hetente több száz járat indítását tette volna lehetővé a kínai társaságok számára. Az egyezménynek 2020-ban kellett volna hatályba lépnie, ám a világjárvány miatt átmenetileg leállította annak bevezetését.

Macron kormánya most nehéz választás előtt áll: betartja a megállapodást, vagy a hazai vállalatát támogatja 

– ezen a döntésen az sem segít, hogy a turisztikai ágazat legnagyobb szereplői egyre nagyobb nyomást gyakorolnak rájuk. Az Accor szállodavállalat, a kínai tulajdonú Club Med üdülőlánc, a Galeries Lafayette áruház-tulajdonos, valamint a repülőtereket üzemeltető Aéroports de Paris vezérigazgatói márciusban levélben kérték a francai elnöktől, hogy biztosítson „szélesebb körű hozzáférést” a kínai turisták számára.

Ezzel párhuzamosan az Air France a kormány jóváhagyásától függően júliusban a korábbi hatról heti 14-re kívánja növelni kínai járatai számát. A vállalat szerint az orosz légtér elkerülése általában 2-3 órával hosszabbítja meg a Kínából hazafelé tartó járatok menetidejét, és további plusz személyzetet és üzemanyagot igényel nem kevés extra kiadást okozva a légtársaságnak.

A kormány a Kínába irányuló járatok „fokozatos és kiegyensúlyozott” visszaállítására törekszik, több minisztérium már e héten tárcaközi konzultációt szervez a téma megvitatására.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.