A Ford azt tervezi, hogy csökkenti a jövőbeli kínai beruházásait, mivel az amerikai autógyártó vezérigazgatója szerint nincs garancia arra, hogy az ország piacán győzni tudnának a helyi elektromos járművekkel (EV) szemben – írta a Financial Times.
Jim Farley vezérigazgató szerint a vállalat kevesebb tőkét fog kockáztatni azzal, hogy a haszongépjárművekre, például a kézbesítő furgonokra összpontosít, és ehelyett a piacot figyelőállásként használja, hogy jobban megismerje az akkumulátortechnológiát.
Nincs garancia arra, hogy az ottani EV-befektetéseink kifizetődnek. A kínai piacon nem a hagyományos autógyártók, hanem az arra szakosodott vállalatok, mint a BYD és a Tesla fognak nyerni
– jelentette ki Farley.
A globális autógyártók egyre nagyobb teret veszítenek az olcsóbb vagy jobb elektromos járműveket kínáló hazai versenytársakkal szemben, ami veszélyezteti a nyereséget azon a piacon, amely olyan gyártók számára vált az alapüzletággá, mint a Volkswagen, a Mercedes-Benz vagy a General Motors.
Nemcsak a Ford száguldozott, hanem a nyeresége isAz amerikai járműgyártó 1,76 milliárdos profittal zárta az első negyedévet. |
Több vállalat, például a VW is megfogadta, hogy növelni fogja a kiadásokat az országban, hogy megpróbálja visszaszerezni a piaci részesedést, de a Ford más megközelítést tervez.
Az elmúlt néhány évben nagyon alaposan megvizsgáltuk a kínai üzletágunkat, és mostanra eldöntöttük, hogy mi lesz a stratégiánk. Ettől kezdve sokkal kisebb helyi beruházásokról lesz szó, amelyeket célzottan vetnénk be
– mondta a vezérigazgató.
A Fordnak, amelynek nyolc üzeme van az országban a helyi szereplőkkel, például a Changannal, a Lin Hóval vagy a JMC-vel közös vállalatokon keresztül, 2016 óta a felére csökkent a piaci részesedése, és hétfőn bejelentették, hogy 1300 munkahely leépítésére készülnek az országban.
Az amerikai konszern járműeladásai Kínában tavaly egy évtized óta először 500 ezer alá csökkentek, bár a JMC-vel közösen gyártott elektromos furgonok egy részét a feltörekvő piacokra tervezi exportálni. A Ford kínai tevékenységének tervezett karcsúsítása visszhangozza az autógyártó más régiókban, például Európában követett stratégiáját, amellyel költségtakarékosabb beruházásokra és magasabb árrésű járművekre összpontosít.
Ezzel szemben a Ford februárban bejelentette, hogy a kínai CATL technológiáját tartalmazó akkumulátorokat gyárt egy új, 3,5 milliárd dolláros michigani üzemben, amellyel kihasználná a helyi gyártást jutalmazó amerikai adókedvezményeket.
Félreértés ne essék, a Ford nem hagyja el Kínát, ahogyan azt mások tették, mi egyszerűen csak az akkumulátortechnológiára és a felhasználói élményre akarunk fókuszálni a piacon, nem a hódításra
– tette hozzá Farley.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.