Az amerikai Tesla Kínában gyártott elektromos autóinak eladásai estek szeptemberben, miközben egyre nagyobb előnyre tesz szert kínai riválisa, a BYD – jelentette a Reuters a Kínai Személyautó-egyesület (CPCA) vasárnap közzétett adataira hivatkozva.
A Tesla 74 073-at értékesített szeptemberben a Kínában gyártott elektromos autóiból (EV), ami 10,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Augusztushoz képest 12 százalékkal csökkentek a Model 3 és a Model Y eladásai.
Kínai versenytársa, a Dynasty and Ocean szériájú EV-k és hibrid autók gyártója ugyanakkor 286 903 egységen adott túl a múlt hónapban, ez pedig éves szinten 42,8 százalékos bővülés.
A Tesla – kínai riválisaival egyetemben – igyekezne kihasználni a fogyasztói kereslet helyreállását, de harmadik negyedéves globális eladásai megszenvedték az átállást az új Model 3 szedánverzió gyártására. A negyedévek elején általában a Kínában gyártott autók exportjára koncentrálnak, a negyedévek végén pedig a hazai, kínai piaci eladásokra, tehát az értékesítésnek van egy ciklikussága. Augusztusban tetemes növekedést értek el a kínai EV-piacon.
A Tesla szeptemberben közölte, hogy a negyedik negyedévben jön az újrafazonírozott Model 3, 259 900 jüanért a kínai piacon, 12 százalékkal drágábban a korábbi verziónál. Kínai versenytársa, az Xpeng ugyancsak egy megújított verziót dob piacra a G9 SUV-ból, 263 900 jüanért, ők 15 százalékkal olcsóbban.
A Tesla, a Kínában gyártott EV-k legnagyobb exportőre, Európában is problémákba futott a Renault-val és kínai gyártókkal együtt, mert az Európai Bizottság kifogásolja a Kínából érkező, elektromos akkukkal futó autókra besöpört támogatásokat.
A második negyedévben a Kínában gyártott Tesla-járművek eladásai rekordot, 247 217 egységet értek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.