Véget ér az Air France-KLM és a CMA CGM légi szállítási együttműködésről szóló megállapodása, mivel egyes piacok szabályai megakadályozták az összefonódás előnyeinek kiaknázását – közölte kedden mind a két vállalkozás különálló közleményekben.
A tengeri szállítmányozással foglalkozó CMA CGM és az Air France együttműködése március végén zárul le a cégek szerint, alig több mint egy évvel a 2022-ben bejelentett megállapodás után. Az ügyletre a francia állam vezette, koronavírus-járvány miatti mentőcsomag keretében került sor, melynek eredményeként a Saade család birtokában lévő hajózási vállalat részvényessé vált az Air France-KLM-ben.
A járványt követően összegubancolódott ellátási láncok árnyékában ugyanis a CMA CGM igyekezett a szállítmányozás más területeire is betörni. A keddi tájékoztatás szerint a vállalat továbbra is az Air France-KLM részvényese marad, de módosítják a részvények eladási tilalmát, amely ezentúl 2025 februárjáig tart majd. A hajózási vállalat továbbá megválik igazgatótanácsi posztjától a légitársaságban – írja a Bloomberg.
Az együttműködés bejelentésekor a két társaság teherszállító repülőinek közös működtetését tíz évre képzelték el, ennek keretében a közös flotta tíz repülőből állt, ehhez további egy tucat gépet rendeltek.
A légi szállítás iránti kereslet rendkívüli mértékben fellendült a járvány időszaka alatt az online rendelések felfutása miatt, amit azonban tavaly a növekedés leállása követett. A Vörös-tengeren való hajózást ellehetetlenítő húszi támadások miatt azonban ismét fellendülhet az igény a légi szállítások iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.