Bár a kínai e-kereskedő Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris az egyik domináns szereplővé vált.
A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly versenytársnak az új kínai céget, melynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában – derült ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérésében részt vevő mintegy 300 magyar internetes áruház válaszaiból.
Az elmúlt időszakban jó eséllyel minden itthoni felhasználó rendszeresen találkozhatott a közösségimédia-felületeken, illetve a Google szolgáltatásán keresztül megjelenő reklámokban a Temu által hirdetett termékekkel. A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerző stratégia rövid időn belül felforgatta a magyar e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált áruira.
A GKID januári felmérése szerint a külföldről is rendelő ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, az elmúlt hónapban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot.
Az Olcsóbbat.hu felmérése is azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedők, akiknek 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, csaknem negyedük (24 százalék) esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.
A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthető az ázsiai vállalat közvetlen versenytársnak.
Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként. Az éles verseny időtartamára vonatkozóan azonban igen eltérők a várakozások.
A masszívan veszteséges kampányt hosszú távon ilyen intenzitással igen nehéz fenntartani, ezért a válaszadók 29 százaléka arra számít, hogy az első fél év végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére erősen csökken majd a Temu agresszív jelenléte a hirdetési felületeken – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. Hozzátette: csupán 17 százalékuk érzi úgy, hogy ez az intenzív piaci nyomulás akár több éven keresztül is fenntartható marad.
Kérdés azonban, hogy közben hány hazai webáruház szűnik meg az öldöklő verseny hatására.
A Temu megfojtja a magyarországi e-kereskedőketA Temu és más kínai e-kereskedelmi cégek leuralják a magyar és az európai piacot. A minimális árrés és a Google-hirdetésekre elköltött pénz olyan előny, amely megfojtja a versenytársakat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.