BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vevő a láthatáron: megmenekülhet a prémiumkategóriás autógyártó

Happy enddel végződhet a csődközelben lévő, s ezért termelést hat hónapra felfüggesztő kínai HiPhi prémium kategóriás elektromosautó-gyártó kálváriája. A mentőöv hogy, hogy nem az államtól érkezik, illetve annak egyik előretolt bástyájától, a Changantól.

A 70 ezer dollár feletti árkategóriában extravagáns, nagy teljesítményű villanyautókat kínáló HiPhi február 18-án, a kínai holdújévet követő első munkanapon azonnali hatállyal leállította termelését – azaz újra sem indította – egyetlen, a Kiától bérelt jancsengi autógyárában.  

HiPhi X    Shanghai,,China-april,25,,2021:,The,19th,Shanghai,International,Automobile,Industry
A HiPhi X alapváltozatáért 29,5 millió forintot kértek.
Fotó: Shutterstock   

A Human Horizonshoz tartozó HiPhi alapító-elnöke, Ding Lei elmondta, hogy a januári kifizetéseket még teljesítik, utána viszont minimálbért kínálnak dolgozóiknak azzal, hogy a társadalombiztosítási járulékot is maguknak kell állniuk. 

A felmondásra való ösztökélés ezen formájának eredményességéről nem érkeztek információk, arról viszont igen, hogy Kína legrégebbi, 1862-ben alapított járműgyártója,

a Changan Automobile felvette a kapcsolatot a HiPhi-vel,        

így lehet, hogy nem is lesz szükség fél évet várni a termelés újraindításával – közölte a hírt a Jiemian, míg a D1EV hírportál úgy tudja, már fogadták is Ding Leit a Changan csungkingi központjában és a tárgyalások konstruktív légkörben zajlanak.   

Ding Lei nem érkezett üres kézzel, vállalata teljes modellpalettájából hozott egy-egy példányt, hogy a Changan mérnöki tüzetesen megvizsgálhassák a kínált portékát. Vélhetően azt állapíthatják meg, amit az elemzők: hogy a Changan portfóliójához kiválóan illeszkednének a HiPhi prémium kategóriás modelljei. 

Beijing,,China,-,July,16,,2023:,High,Angle,View,Of
Tavaly közel nyolcezer prémiumkategóriás autót értékesített a HiPhi.
Fotó: Tada Images

A Yicainak egyébként sikerült elcsípnie Zsu Huarongot, a Changan elnökét, aki megerősítette a tárgyalások hírét, de hozzátette, hogy még távol vannak a felek a megegyezéstől.         

A Changan részvényesei ugyanakkor nem repesnek az örömtől, attól tartanak, hogy a HipHi átvétele jelentős szanálási kiadásokkal jár, ami a Changan nyereségtermelő képességére is negatív hatással lehet. 

Aggodalmaikra 6 százalékot zuhant a Changan részvényárfolyama a sencseni tőzsdén.

A HiPhit 2017-ben alapították, első modelljével az X-szel 2020 októberében mutatta meg magát a piacon, ezt követte a Z és az Y „fantázianevű” luxusautó. Ezekből tavaly közel nyolcezer autót tudtak értékesíteni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.