Az Instagram közösségi médiaplatform tavaly megelőzte a TikTokot, applikációját többen töltötték le mobiltelefonjukra vagy más okoseszközükre, jelezve, hogy az amerikai alkalmazás sikeresen tört be a rövid formátumú videók piacára, jelentősen csökkentve a kínai riválisa vonzerejét a felhasználók körében – írta a Financial Times.
A Meta, a Facebook anyavállalatának tulajdonában lévő Instagram letöltései a Sensor Tower piackutató szerint 20 százalékkal, 768 millióra nőttek 2023-ban, ezzel a világ legtöbbet letöltött alkalmazásává vált.
Ezzel szemben a pekingi székhelyű ByteDance által fejlesztett TikTok mindössze 4 százalékos növekedést tudott elérni, felhasználóinak száma pedig 733 millióra emelkedett.
A legfrissebb adatok szerint a több mint tízéves Instagram még mindig képes az új felhasználók becsalogatására, míg a fiatalabb TikTok kezdi elveszíteni a lendületét.
A Meta alapító-vezérigazgatója, Mark Zuckerberg évekkel ezelőtt arra figyelmeztetett, hogy a médiabirodalomra, és különösen a fotómegosztó platformra a legnagyobb veszélyt a TikTok fogja jelenteni. Erre pedig a legjobb ellenszer a kínai app legjobb szolgáltatásainak a „lemásolása” lesz.
Az Instagram 2020-ban vezette be a „reels” funkciót, amely lehetővé tette a felhasználók számára, hogy rövid klipeket osszanak meg, klónozva a kínai rivális saját szolgáltatását. S bár voltak vele kezdeti problémák, a szolgáltatás népszerűsége hamarosan szárnyalni kezdett.
Az Instagram néhány év alatt visszaszerezte a lendületét a rövid videómegosztási funkciók segítségével, amely kiválóan beépült a hagyományos közösségi médiaplatform kínálatába
– kommentálta a jelentést Abraham Yousef, a Sensor Tower kutatási vezetője. Eközben minden jel arra utal, hogy a TikTok növekedése 2016-os indulása után először kezd megtorpanni.
A Sensor Tower adatai szerint az Instagram havi aktív felhasználóinak száma elérte az 1,47 milliárdot, ami csak 2023 utolsó negyedévében 13 millióval nőtt meg. Ezzel szemben a fiatalabb TikTok tavaly év végén 12 milliót veszített, és 1,12 milliárd aktív felhasználót tart számon.
Kétségtelen, azonban hogy a TikTok továbbra is a legaddiktívabb közösségi médiaplatform a piacon, és az „engagement”, azaz a klikkek, lájkok, kommentek és az oldalon eltöltött idő szempontjából jóval a versenytársai előtt jár, emiatt a hirdetők számára is az egyik legvonzóbb alkalmazás az interneten.
Több mint egymilliárd aktív felhasználója a tavalyi negyedik negyedévben napi átlagban 95 percet töltött a TikTokon, szemben
Mark Shmulik, a Bernstein elemzője szerint azonban az Instagram sokkal sikeresebb a meglévő felhasználói megtartásában, mivel a rövid videós szolgáltatásának bevezetése után a TikTok sokkal nehezebben tudta elcsábítani őket. Hasonló trendek figyelhetők meg az influencereknél is:
Igaz, a tartalomkészítők számára a TikTokon könnyebb egyik napról a másikra híressé válni, ám ha stabil követői bázisról, marketingről vagy eladásokról van szó, ahhoz az Instagram sokkal jobb platform
– jelentette ki Shmulik. Szerinte a kínai app sikerének kulcsa, a rövid, addiktív videó kétélű karddá vált, mivel az influencereknek ezen keresztül sokkal nehezebb megélniük, így inkább átvándorolnak az Instagramra.
A Meta döntés elé állítja a Facebook, a Messenger és az Instagram felhasználóitA Facebook, az Instagram és a Messenger felhasználóinak heteken belül nyilatkozniuk kell arról, hogy ha rendelkeznek valamely két szolgáltatással, akkor összekapcsolva tartják-e a fiókjaikat . A Facebook és a többi közösségi médium tulajdonosa, a Meta Platforms technológiai óriásvállalat ezt az Európai Unió új szabályozása miatt követeli meg. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.