BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Tesla informs about planned expansion of the factory

A Tesla korábbi vezére szerint gyalázat, amit az egykori cége művel

Az olcsóbb autókat hiányolja a korábbi menedzser.

Martin Eberhard nem csak a Tesla egyik alapítója, de első vezérigazgatója is volt 2003 és 2007 között. 

Tesla informs about planned expansion of the factory
A Tesla alapítója nekiment az egykori cégének / Fotó: AFP

Az autóipari menedzser az HSBC rendezvényén a Bloombergnek arról is beszélt, hogy

szégyenkezve hallgatta, hogy a gyártó elvetette a Model 2 programját, azaz az olcsóbb autók gyártásának tervét, miközben a kedvező ár egyre lényegesebb a pénztárcabarát kínai elektromos autók dömpingje közepette.

„Nemrég olvastam, hogy a Tesla úgy döntött, hogy nem folytatja a Model 2, az alsó kategóriás autójuk gyártását, mert úgy gondolják, hogy nem tudnak versenyezni a hasonló kínai autókkal” – mondta Eberhard, pedig szerinte ez jobb piac lehet, „mint az a gigantikus teherautó, amit gyártanak”.

Eberhard szerint az elektromos autók iparágának legnagyobb kihívása az akkumulátorok és a költségek csökkentése, ugyanakkor rámutatott arra is, hogy a világon akár egy tucat különböző autógyártó is sikeres lehet különböző termékportfólióval. 

A Tesla pénteken jelentette be, hogy mégsem kezdi meg a régóta ígért olcsó autója gyártását. A hírre az autógyártó részvényárfolyama esett, majd kissé korrigált – a befektetők korábban az olcsóbb modell megjelenésétől várták a részvényárfolyam meglódulását. A döntésnek valóban van súlya, Elon Musk cége most adta fel régóta hangsúlyozott célját, azaz a tömegeknek készült, megfizethető elektromos autó eszményét.  

A vállalat első „mesterterve” 2006-ban úgy szólt, hogy először luxusmodelleket gyártanak, majd a nyereséget egy olcsó családi autó finanszírozására fordítják. A Tesla legolcsóbb jelenlegi autója, a Model 3 szedán, amelyet az amerikaiaknak 39 ezer dollárért kínálnak. A népszerű Model Y árát pedig márciusban és áprilisban is emelték ezer dollárral, s mára 45-49 ezer dollárba kerül. A most törölt belépő szintű jármű 25 ezer dollár körül indult volna Musk korábbi közlése szerint – írja a Reuters.

A fricska a történetben, hogy pár hete Elon Musk beperelte az OpenAI-t, mert az eltért az eredeti küldetésétől, most pedig maga is hasonlóan cselekszik a Teslával.

 

Kiábrándító teljesítményt nyújtott a Tesla, zuhannak a részvényei

Meredeken estek a Tesla részvényei, miután kijöttek az első negyedéves értékesítési adatok. Hiába az árleszállítások, egyre több Tesla marad Elon Muskék nyakán.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.