Bár a Casiót eredetileg 1957-ben alapították, az első karórát – Casiotron QW02-10-et – 1974 novemberében mutatta be a cég. Ez a típus forradalmasította a karóra piacot, mivel digitális kijelzővel rendelkezett – hangzott el a hazai forgalmazó, a Fast Hungary Kft. sajtótájékoztatóján. Kezdetben 58 ezer jent kértek el érte, ami akkoriban egy kezdő fizetésnek felelt meg. A teljesen digitális kijelzővel rendelkező időmérő nemcsak az órát, a percet és a másodpercet, hanem a hónapot és a napot is automatikusan megjelenítette.
A Casio fennállása során nem az áramlattal haladt, hanem diktálta a trendeket. Jó példa erre a 2012-ben bemutatott GB-6900-as modell, ami a világ első Bluetooth-kapcsolattal ellátott karórája volt
– hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere. Hozzátette: a Casio történetében magyar szál is felbukkant, hiszen 2022-ben bemutatták a Rubik-kocka előtt tisztelgő limitált szériás G-SHOCK-ot. Emellett a Casio már több mint tíz éve rendszeres támogatója a magyar hegymászó expedícióknak.
Ugyan a márka alapvetően a számológépek gyártására szakosodott, de manapság annyira hangsúlyos a karórák gyártása és értékesítése, hogy ez adja a bevételek közel 60 százalékát.
A cég emellett elektronikus zongorák és projektorok, valamint számítástechnikai eszközök értékesítésével is foglalkozik. Hazánkban azonban elsősorban a karórák, másodsorban a számológépek és elektronikus zongorák révén ismert.
A tavalyi év utolsó negyedében a Casio 67,7 milliárd jen nettó bevételre tett szert, ebből mintegy 44,7 milliárd kapcsolódott a karórák értékesítéséhez.
Ezen a téren jelenleg a délkelet-ázsiai országok számítanak a legnagyobb felvevő piacnak (35 százalékos részesedéssel) a márka számára. Európa ebből a szempontból a második helyet foglalja el (20 százalék), míg a harmadik legnagyobbnak a japán piac tekinthető, 17 százalékos súllyal. Az észak-amerikai értékesítés is jelentős, mivel a karórák eladásának legalább 16 százalékát adta. Bár Kínában a Casio hagyományosan erős, az ottani gazdasági lassulás miatt a tavalyi év harmadik negyedévében a kínai piac csak a 12 százalékát adta a karórák értékesítésének.
A Casio karórák közül egyértelműen az ütésálló G-SHOCK család számít a legnépszerűbbnek, mivel ez adja az értékesítés 53 százalékát. A Casio legalább kétmillió darab G-SHOCK modellt értékesített a tavalyi év októbere és december vége között.
A Casio Európában, így hazánkban is jelenleg legalább 500 darabos kínálattal van jelen a piacon, amely a sport-, a fitnesz-, a vintage-, a búvár-, a gyerek-, a női- és a hagyományos kvarcórákat egyaránt magába foglalja. A legfrissebb innovációk közé tartozik a napelemes GPS-navigációval rendelkező karórája (GPR-H1000), valamint a pulzusmérővel és a GPS-funkcióval ellátott G-SHOCK (GBD-H1000).
Túlzás nélkül állítható, hogy 50 év elég volt arra, hogy ma már a világ minden pontján ismerősen cseng ez a márkanév, ha megbízható, vagy elnyűhetetlen, vagy akár divatos vintage karórákról van szó. A Casio bebizonyította, hogy innováció is képes olyan hozzáadott értéket adni, ami felveheti a versenyt a tradicionális svájci órák egyeduralmával
– hangsúlyozta Nagy Sándor. A Casio sikere – tette hozzá – három fő tényezőnek köszönhető: a felhasználók iránti tiszteletnek, a minőségbe vetett kompromisszummentes hitnek, és a márka iránti töretlen bizalomnak. Az idei évben a Casio több újdonságot is bemutat, hogy így tisztelegjen karóra részlegének félévszázados fennállása előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.