BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Instagram and Facebook

Az Instagram reklámbevétele már nagyobb, mint a YouTube-é

Az Instagram reklámbevétele magasabb volt, mint a YouTube-é, amely 28,8 milliárd dollárt termelt. Mint most kiderült, 32,4 milliárd dollár volt az Instagram reklámbevétele 2021-ben, ami a Meta teljes bevételének 27 százalékát tette ki.

Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy az Instagram egy óriási alkalmazás, amely a Meta üzleti tevékenységének jelentős részét teszi ki – derült ki a Business Insider cikkéből. Egy új bírósági beadvány jóvoltából most kiderült, hogy 2021-ben 32,4 milliárd dollár volt az Instagram reklámbevétele: ez a Meta teljes bevételének 27 százaléka.

Instagram reklámbevétele Facebook
Az Instagram reklámbevétele már a META bevételének közel harmadát teszi ki
Fotó: Anadolu via AFP

Mint az adatokból kiderült: az Instagram már három éve is több pénzt keresett hirdetések eladásával, mint a Google YouTube-ja, amely 28,8 milliárd dolláros hirdetési bevételt termelt.

A MoffettNathanson közösségimédia-elemzői a YouTube teljes bevételét abban az évben 35,4 milliárd dollárra állapították meg, miután figyelembe vették a zenei és TV-előfizetési szolgáltatásaiból származó pénzt.

Az Instagram reklámbevétele mellett spórol is

Ellentétben a YouTube-bal, amely minden általa generált hirdetési dollár 55 százalékát adja az oldalra videókat feltöltő tartalomtulajdonosoknak, az Instagram és a legtöbb más közösségi alkalmazás sokkal, de sokkal kevesebbet költ. Továbbra is elvárja, hogy a legtöbb felhasználó ingyen adjon neki fényképeket és videókat.

Az Instagram nagyon gyorsan nőtt a Meta tulajdona alatt. Mint ismert, még 2012-ben a Meta – akkor még Facebook – egymilliárd dollárt fizetett az alkalmazásért, amikor egy maroknyi alkalmazottal működő, bevételmentes fotómegosztó vállalkozás volt. Most a Facebook korábbi termékvezetője, Adam Mosseri vezeti.

A Meta

  • 2018-ban 11,3 milliárd dollárt,
  • 2019-ben 17,9 milliárd dollárt,
  • 2020-ban 22 milliárd dollárt,
  • 2021-ben 32,4 milliárd dollárt,
  • 2022 első felében pedig 16,5 milliárd dollárt

keresett az Instagram reklámbevételeiből.

Még egy utolsó dolog: a múlt hónapban észrevettük, hogy az elemzők szerint a YouTube 400 milliárd dollárt érhet. Ezek az új számok azt sugallják, hogy az Instagram nagyon is megérhet valami hasonlót.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.