Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy az Instagram egy óriási alkalmazás, amely a Meta üzleti tevékenységének jelentős részét teszi ki – derült ki a Business Insider cikkéből. Egy új bírósági beadvány jóvoltából most kiderült, hogy 2021-ben 32,4 milliárd dollár volt az Instagram reklámbevétele: ez a Meta teljes bevételének 27 százaléka.
Mint az adatokból kiderült: az Instagram már három éve is több pénzt keresett hirdetések eladásával, mint a Google YouTube-ja, amely 28,8 milliárd dolláros hirdetési bevételt termelt.
A MoffettNathanson közösségimédia-elemzői a YouTube teljes bevételét abban az évben 35,4 milliárd dollárra állapították meg, miután figyelembe vették a zenei és TV-előfizetési szolgáltatásaiból származó pénzt.
Ellentétben a YouTube-bal, amely minden általa generált hirdetési dollár 55 százalékát adja az oldalra videókat feltöltő tartalomtulajdonosoknak, az Instagram és a legtöbb más közösségi alkalmazás sokkal, de sokkal kevesebbet költ. Továbbra is elvárja, hogy a legtöbb felhasználó ingyen adjon neki fényképeket és videókat.
Az Instagram nagyon gyorsan nőtt a Meta tulajdona alatt. Mint ismert, még 2012-ben a Meta – akkor még Facebook – egymilliárd dollárt fizetett az alkalmazásért, amikor egy maroknyi alkalmazottal működő, bevételmentes fotómegosztó vállalkozás volt. Most a Facebook korábbi termékvezetője, Adam Mosseri vezeti.
A Meta
keresett az Instagram reklámbevételeiből.
Még egy utolsó dolog: a múlt hónapban észrevettük, hogy az elemzők szerint a YouTube 400 milliárd dollárt érhet. Ezek az új számok azt sugallják, hogy az Instagram nagyon is megérhet valami hasonlót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.