Hazai kistermelők piacra jutását segíti a SPAR Magyarország a Régiók Kincsei programjával, amelynek keretében már több mint 500, honi vállalkozás által előállított termék található az üzletek kínálatában, a legkülönbözőbb termékkategóriákban – olvasható a kereskedelmi lánc közleményében.
A SPAR Magyarország 2021-ben indította el programját a helyi kistermelők termékeinek piacra juttatása érdekében. A vállalat hat megyei jogú városban – Székesfehérváron, Zalaegerszegen, Hódmezővásárhelyen, Nyíregyházán, Pécsett és Győrben –, valamint Budapesten alakított ki olyan központokat, ahol mikro- és kisméretű vállalkozások, termelők, kézműves cégek, kis borászatok és sörfőzdék az adott régió számára értékesíteni tudják termékeiket.
A cég csak Magyarországon gyártott, lehetőleg hazai alapanyagból készült termékeket válogat be a programba, amelyeknél fontos, hogy kötődjön az adott régióhoz, értéket teremtsen vele a gyártója. Ezzel a helyi partnerek lehetőséget kaptak, hogy az adott régiós központ néhány tíz kilométeres vonzáskörzetéből, a szállítási láncokat lerövidítve, minél kisebb környezeti terhelést okozva tudják folyamatosan beszállítani magas minőségű termékeiket.
A kereskedelmi lánc jelenleg 100 beszállító több mint 500 termékét forgalmazza a program keretében.
A vidéki termelőket és kisvállalkozásokat segítő programban részt vevő cégek együttesen több mint 600 főt foglalkoztatnak, és olyan kistérségekben is támogatják a munkahelyek megőrzését és a munkahelyteremtést, ahol kevésbé vannak jelen nagyobb vállalkozások.
A Régiók Kincsei program termékeit a hipermarketekben és a szupermarketekben a „piros alma” logóról ismerhetik fel a vásárlók.
Korábban a nemzetgazdasági miniszter a Világgazdaságnak értékelte a SPAR körül kipattant botrányt. Nagy Márton szerint az osztrák cég vezetőjének megjegyzései álhírek, amelyek arra alkalmasak, hogy aláássák a befektetők bizalmát Magyarország felé. Ugyanakkor jelezte, sejti, mi húzódhat meg az ügy hátterében, és nyitva hagyta, hogy módosítanak-e a kiskereskedelmi különadón. A SPAR osztrák anyacégének vezérigazgatója és egyben tulajdonosa, Hans Reisch szokatlanul éles hangvételű nyilatkozatot adott egy lapnak, amelyben egyebek mellett azt állította, hogy a magyar kormány részéről nyomást gyakoroltak rá, hogy értékesítse a SPAR Magyarország egy részét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.