Ha nem csak túl akarnak élni, hanem nyereségesek is lennének, akkor valamit sürgősen és nagymértékben változtatniuk kell a világszerte ismert kávézó- és gyorsétteremláncoknak. Sokan ugyanis inkább otthon esznek, mintsem étteremben, a világszerte érezhető, magas infláció miatt. A jelenséget visszaigazolják a McDonald’s és a Starbucks első negyedéves pénzügyi jelentései is, amelyek szerint az eladások elmaradtak a várakozásoktól.
Az Egyesült Államokban csökkent a reáljövedelem, különösen a kiskeresetűek körében, ám az éttermi árak mindenhol nőttek a vendéglátók magasabb költségei következtében az elmúlt évben. Így a fogyasztók egy része inkább lemond a dráguló gyorsételekről.
Az alacsonyabb jövedelmű háztartások éttermi költései egyértelműen visszaszorulnak
– jegyezte meg szerdán Carlos Abrams-Rivera, a Kraft Heinz vezérigazgatója.
Az alacsony jövedelműek körében kedvelt McDonald’s globális eladásainak növekedése már a negyedik egymást követő negyedévben lassult. Az amerikai hamburgerlánc pénzügyi jelentése szerint a globális eladások 1,9 százalékkal nőttek az első negyedévben, ám jócskán elmaradtak az egy évvel korábbi 12,6 százalékos növekedéstől. A hamburgeróriás agresszívabb akciókkal és kínai hálózatbővítéssel növelné a keresletet.
A csomagolt élelmiszereket – süteményeket, kekszeket, csipszeket stb. – gyártó cégek is megérezték a gyengülő keresletet.
A Starbuck globális összehasonlítható értékesítése 4 százalékkal, az adózás utáni konszolidált eredménye pedig 2 százalékkal csökkent az első negyedévben.
Egy erős kihívásokkal teli környezetben az idei negyedév eredményei nem tükrözik márkánk erejét, képességeinket vagy az előttünk álló lehetőségeket
– jelentette ki Laxman Narasimhan vezérigazgató, aki szerint a fogyasztók kompromisszumot kötöttek az otthoni élelmiszerek és italok javára.
A kávézólánc az eladások korábbi növekedési üteménél alacsonyabbra számít idén. Kínában bajban lehet a kávézóhálózat, ott ugyanis a belső kereslet még mindig nem állt vissza a koronavírus-járvány előtti, 2019-es szintre.
Az Egyesült Államok fogyasztói bizalmi indexe a harmadik egymást követő hónapban esett áprilisban. Sőt, a megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy kevesebb készételt vásárol a következő hat hónapban – derül ki a The Conference Board kutatócsoport felméréséből, amelyet a Reuters idézett.
A Domino’s Pizza és a Burger King tulajdonosa, a kanadai-amerikai Restaurant Brands nagyobb bevételről számolt be az első negyedévre, köszönhetően a hűségprogramjainak és nagyobb akcióinak. Az anyavállalat negyedéves pénzügyi jelentése szerint
az értékesítése 8,1 százalékkal növekedett az év első három hónapjában, ám ez tavaly ugyanekkor 14,7 százalék volt.
Idén a Domino’s Pizza részvénye 27 százalékot erősödött, míg a Restaurant Brands International és a McDonald’s tőzsdei értéke 6, illetve 8 százalékkal csökkent, a Starbucks részvényei pedig 22 százalékot zuhantak.
KFC és Pizza Hut: megették a profitot az akciókJóval kisebb negyedéves profitot mutatott fel a Pizza Hut és a KFC anyavállalata, mint amit az elemzők vártak. A Yum! Brands agresszív promóciókkal és fejlesztésekkel növelte az eladásait, a nyeresége viszont negyedével csökkent. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.