Bejött a Huaweinek az elektromos autózással kapcsolatos profilbővítés, a távközlési hálózatok, okostelefonok és mobil eszközök vezető kínai gyártója ugyanis máris nyereségessé tette a pár évvel ezelőtt indított üzletágát. Richard Yu, a Huawei ügyvezető igazgatója és egyben az Intelligens Autós Megoldások (IAS) néven futó üzletág elnöke a Tencent Newsnak adott interjújában a sikert az eladások robbanásszerű növekedésére, különösen az Aito autómárka kiugró forgalmára vezette vissza.
Konkrét számokkal Yu nem szolgált, igaz, a Huawei nem tőzsdecég, így nyilvános beszámolási kötelezettsége nincs a részvényesei felé. A Huaweinek az autóiparban magát kipróbáló másik kínai okostelefon-gyártó céggel, a Xiaomival ellentétben nincs saját márkanevén futó modellje, ők partnerségeken keresztül „terjesztik” a modern autózással kapcsolatos fejlesztéseiket.
A partnerséget három, eltérő minőséget és tartalmat képviselő szinten kínálják: az első szintet az okosautókhoz beszállított alkatrészek jelentik, ez a standard modell. Ennél többet kínál a Huawei Inside (HI) modell, amelyben a Huawei teljes körű megoldásokat nyújt, benne a komplett vezetéssegítő rendszerét temérdek szenzorral, Lidarral, ultrahangos radarokkal és tucatnyi kamerával.
A következő szint, a Zhixuan-modell, amelyben a Huawei a kezdetektől segít az autógyártóknak a jármű megtervezésében, és teljes rendszert biztosít, részt vállal a kereskedelmi, a marketing- és a minőségirányítást érintő feladatokban is. Az egyes autógyártók céljaiknak és anyagi lehetőségeiknek megfelelő üzleti csomagot választhatnak maguknak, és egyre többen élnek is ezzel. A legmagasabb együttműködési szint, a Zhixuan-modell keretében
dolgozik együtt a Huaweijel. A legnagyobb sikert eddig a magyarországi márkaképviseletét a múlt héten bejelentő Seres Grouppal érték el, ennek az Aito márkája már három, a Huaweijjel közös modellt dobott piacra, az M5-öt, az M7-et és az M9-et, ezek a közép- és felső kategóriát képviselik.
Az Aito tisztán elektromos hajtású és kiterjesztett hatótávolságú elektromos járműveket (EREV) egyaránt kínál. Az Aitóval a városi terepjáró (SUV) kategóriát célozták be, itt szeretnének a piacvezető Great Wall Motornak kellemetlen perceket okozni.
A Huawei és a Chery közös márkája a közép-, illetve középprémium-kategóriába sorolt Luxeed, jelenleg csak a tavaly november végén bemutatott Luxeed S7 szedánnal képviselteti magát a sokszereplős kínai autópiacon.
Az állami tulajdonban lévő pekingi BAIC-kal a Stelato prémiummárkát gründolták (nem összetévesztendő a Stellantisszal), melynek első modelljét, az S9-et az áprilisi pekingi autókiállításon mutatták be a nagyközönségnek. A 25 millió forintos autót várhatóan a jövő évtől forgalmazzák Kínában.
A JAC-val közös márkájuknak még neve sincs, árcédulája viszont annál inkább: a leendő első modellt egymillió jüanos áron, azaz majd 50 millió forintért dobják majd piacra az úgynevezett ultraprémium-kategóriában. Hogy ezt hová lehet még fokozni, az senki sem tudja.
Richard Yu az interjúban kifejtette, hogy a piacon folyó árversenyben az ő járműveik is aktívan részt fognak venni, s utalt arra, hogy az online technológiai iparból érkezett szereplőként újfajta nézőpontot is hoztak magukkal, amellyel a hagyományos autógyártók nem rendelkeznek. A Huawei és Xiaomi sikeres piaci debütálása is megerősíti, hogy jó úton járnak.
A Xiaomi a március végén piacra dobott SU7-es szedánjával robbantott, a járműből az idén százezret terveznek értékesíteni, a megrendelések alapján erre jó esélyük is van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.