Ugyan itt a tavasz zsongás, mégis szigorúan üzleti szempontból vizsgáljuk a legnépszerűbb társkereső-applikációt, a Tindert, amely teljesen átalakította a randizást. A mostaninál gyorsabban soha nem lehetett ismerkedni, kapcsolódni, relatíve biztonságosan szexhez jutni – virtuálisan vagy valóságosan, kényelmi szolgáltásokkal. Egyik legnagyobb előnye, hogy a felhasználó még azt is megszabhatja, hány kilométeres körön belül gondolkozik: csak a szomszéd utcáig szeretne elfáradni, vagy szóba jöhet az egész város.
Az alkalmazás története 2012-ben indult, akkor alapították a céget a Hatch Labsban, az InterActiveCorp (a Match Group korábbi anyavállalata) által üzemeltetett startup inkubátorban. Az indulás pont olyan klasszikus sémát követ, mint a többi nagy sikerű platformé. Sean Rad (korábbi vezérigazgató és elnök) és Justin Mateen (egykori CMO) a Dél-kaliforniai Egyetemen találkoztak, ahol megtervezték a partnerkereső algoritmust – írja a Business of Apps.
Először csak néhány campuson próbálták ki, majd élesben is elindult az app. 2013 végére már napi 350 millió alkalommal húzták jobbra vagy balra a felhasználók a csúszkát, aszerint, hogy párba akartak állni az ajánlott személlyel, vagy sem. 2014 végére ez a szám már napi egymilliárdra emelkedett. Az ingyenesen használható alkalmazás 2015-ben prémium előfizetési modellt vezetett be további funkciókkal (Tinder Plus), 2017-ben pedig egy harmadik szintet (Tinder Gold), melynek jelenleg 10 ezer forint a havi díja. De lehet vásárolni például kiemeléseket is csúcsidőben, amikor előbbre sorolja a profilt az algoritmus.
A Match Group több társkereső-applikációt birtokol, csak az amerikai piacon 64 százalékos részesedésük van, és 2000 alkalmazottat foglalkoztatnak. Azt állítják, a randizás személyes jellegű, ezért semmilyen adatot nem adnak el harmadik félnek. Arra is nagyon büszkék, hogy minden szexuális orientáció megjelenhet a platformjukon.
A legfontosabb adatok a Tinderről:
A statisztika azt mutatja, hogy a Tinder elsősorban a férfiak játszótere, a felhasználók 75 százaléka az erősebbik nemből kerül ki. A kontinenseket tekintve leginkább Európában közelít a nemek aránya az 50-50 százalékhoz. Mindenféle jövedelemmel rendelkező ember használja az applikációt, de a legmagasabb arányban – 30 százalékot tesznek ki – az évi 60-80 ezer dolláros kereseti sávból vannak jelen. A vállalat bevételeihez az amerikaiak járulnak hozzá a legnagyobb mértékben, a második helyen a britek állnak.
A Tinder-statisztikák azt mutatják, 1,5 millió felhasználó jár hetente randizni. A nap folyamán négyszer lépnek be átlagosan. További érdekes adat, hogy az Egyesült Államokban ma már a kapcsolatok 40 százaléka online ismerkedéssel indul.
A platform folyamatosan nő, a modern randizás megkerülhetetlen elemévé vált. Felgyorsított mindent, amit a találkákról korábban gondoltak a párkeresők, odáig, hogy ma már sokan aznapra keresnek szexpartnereket, mindenféle romantikus szándék nélkül – de ez is működik. Hogy ez jó vagy nem, mindenki maga döntse el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.