BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A YouTube háborúba megy a reklámblokkolók ellen

Egyre több furcsaságot fedeznek fel azok, akik reklámblokkolókat használnak. A YouTube már korábban megígérte, hogy fel fog lépni a hirdetéseket blokkoló bővítmények ellen, és úgy tűnik, hogy megkezdődött a harc.

Úgy tűnik, a YouTube elkezdett komoly lépéseket tenni a reklámblokkolók ellen: sokan arról számoltak be, hogy a napokban egyre furcsábban viselkedik a platform. Felhasználók arról számoltak be, hogy különböző reklámblokkoló (ad blocker) bővítmények használata közben számos problémájuk adódott: például egyszerűen megszűnt a hang a YouTube-videók alatt.

Youtube,Social,Media,Video,Streaming,Application,On,Iphone.,Youtube,App
A YouTube háborúba megy a reklámblokkolók ellen / Fotó: Shutterstock

Az elmúlt években jelentősen megnövekedett a reklám mennyiség a népszerű videómegosztó platformon, és sokan ahelyett, hogy előfizetnének a YouTube Prémiumra (havi 1790 forint), inkább a böngészőkbe telepíthető reklámblokkolókat választják, mely esetenként nem a legbiztonságosabb megoldás, ugyanis ezek akár vírusokkal is járhatnak – írja a The Independent. 

Többen is arról számoltak be, hogy a videók automatikusan befejeződnek vagy elnémulnak, miközben reklámblokkolókat használnak.

A beszámolók alapján, ha a videó ne ugrik a végére magától, akkor a képpel nincs gond, csak a hanggal, emiatt pedig többen azt hitték, hogy a fül-/fejhallgatójukkal van probléma. Fontos megjegyezni, hogy a jobb reklámblokkolók nem csak a YouTube hirdetései ellen jók, hanem kevésbé védett oldalak csaló és vírusos reklámjait is ki tudják szűrni, tehát van ténylegesen hasznos oldaluk. 

A videómegosztó platformoknak viszont nagy bevételük van a szponzorált hirdetésekből, ezért korábban a YouTube is megígérte, hogy drasztikus lépéseket fognak tenni az ügyben.

A Censuswide kutatócég egy közelmúltbeli felmérése szerint az Egyesült Államokban az emberek több mint fele használ reklámblokkoló szoftvert, nem meglepő módon a fiatalok körében népszerűbb. A reklámblokkolók teljes száma világszerte megközelíti az egymilliárdot.

A YouTube nemrég azt is belengette, hogy nemcsak lejátszás közben, hanem még a szüneteltetés alatt is hirdetésekkel akarja bombázni az ingyenes felhasználókat. Ennek tükrében nem meglepő, ha még többen a bővítményeket választják a Prémium előfizetés helyett, viszont úgy tűnik, hogy a platform lassan megoldást talál arra, hogy kiszorítsa ezt a technológiát.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.