A francia élelmiszeripari gigász, a Danone növeli befektetéseit a rákos betegeknek és időseknek készült tápláló italok fejlesztésébe. Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató szándéka, hogy az elöregedő népesség igényeit szolgálja ki – írj a Bloomberg. Az Egyesült Nemzetek Szervezete szerint a 65 éves vagy annál idősebb emberek száma világszerte 1,6 milliárdra főre nő 2050-re, amivel nemcsak azért változik az élelmiszerek iránti kereslet, mert az egyre több idősödő szervezet igénye más, hanem mert a kor előrehaladtával egyre betegebbek is az emberek, ami szintúgy speciális táplálkozást kíván.
A multinacionális vállalat Actimel joghurtitalokat, Activia joghurtot és Alpro szójatejet gyártó tejipari és növényi alapú üzletága továbbra is a Danone legnagyobb egysége, ami 14 milliárd euró árbevételt hozott a cég konyhájára.
Az egészségügyi táplálási üzletág is jövedelmező és várhatóan a korábbinál gyorsabban fog növekedni. A terület évente 3 milliárd eurós árbevételt hoz, ami meghaladja a cég teljes bevételének tizedét.
Ebben olyan fehérjével, tápanyagokkal és rostokkal teli italokat gyártanak, amelyek amellett, hogy igen táplálók, hasznos baktériumokkal támogatják a bélflórát, amivel pedig a betegségben szenvedők gyógyulását segíthetik. Ilyen táplálkozással támogatható a rák és a pluszkilók elleni küzdelem, de a szondán keresztül táplált betegeknek is hasznos.
Az öregedéssel pedig a betegségek is megjelennek. Az orvosi táplálás terén az egyik legnagyobbak vagyunk, a szondatáplálás terén pedig vezető szerepet töltünk be, valamint nagyon erősek vagyunk a rákos betegek táplálásában. Ebben a szegmensben nagyon gyorsan nő a kereslet
– jelentette ki Antoine de Saint-Affrique.
Juergen Esser, a pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettes
a Danone ékkövének nevezte az orvosi táplálkozási üzletágat, amelyet a befektetők még nem fedeztek fel.
Ők ugyanis a francia központú vállalatot továbbra is „joghurt- ivóvízgyártó” cégnek tekintik.
Az üzletág egyik termékcsaládja a Fortimel, amelynek árucikkeiben minden az emberi szervezet számára szükséges tápanyag megtalálható, a mindössze 125 milliliteres palackokban. Ezek különösen hatékonyak az étvágytalan rákos betegeknél. A cég szakértői ezen kívül vízben oldódó porok fejlesztésén is dolgoznak.
Isabelle Esser, a Danone kutatási és innovációs igazgatója szerint jelenleg a rákos betegek ötöde kap speciális, egészségügyi táplálkozási terméket. Jó hír, hogy a legújabb uniós irányelvek ösztönzik ezek fogyasztását, így az orvosok nagyobb eséllyel írhatnak fel ilyen készítményeket. Kutatások bebizonyították például, hogy az orvosilag ajánlott táplálkozás segíti a kemoterápia és a sugárterápia elviselését is.
A Danone orvosi táplálkozási üzletága fejlesztése érdekében több céget is felvásárolt. A francia vállalat májusban vette meg a Swander Pace Capitaltól a Functional Formulariest, és jelentette be, hogy 70 millió eurót fektet be franciaországi gyártósorába. A csoport márciusban pedig a megvásárolta a Promedicát, azt a lengyel céget, amely a betegek otthoni ellátására szakosodott.
A nagyvállalatok közül a Danone volt az első társadalmi kötvénykibocsátó, még 2018-ban. A francia központú vállalat akkor 300 millió eurót vont be, többek közt az egészséges táplálkozás előmozdításával kapcsolatos kutatások finanszírozására. A kötvényt túljegyezték, a kereslet meghaladta a 700 millió eurót.
A szegmensben a Danone fő versenytársai a svájci Nestlé és az amerikai Abbott Laboratories gyógyszergyártó.
Születésszám: ketyeg az időzített bomba a fejlett világban – ilyen lesz a jövőMegállíthatatlannak tűnik a társadalmak elöregedése a fejlett világban, ami komoly kockázatokat vetít előre a gazdaságban. A születésszám csökkenésében van, aki időzített bombát lát, más pusztán demográfiai átmenetről beszél. Egy biztos, a nyugati országok gyökeresen másképp közelítik meg a problémát, mint Magyarország: sokan a nyugdíjkorhatár megemelésében és a migránsok becsatornázásában látják a megoldást, a hazai politika azonban elsősorban a családpolitikai intézkedésekre alapoz. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.