BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
SWITZERLAND - TRANSPORT - LUXURY - FERRARI

ferrari
elektromos autó

Luxus a köbön: kocsi sehol, de ára már van az elektromos Ferrarinak

Hibridje már mutatóban van a Ferrarinak, az igazi villanyautójára viszont jövő év második feléig várni kell. A sportautóhoz luxusár is tartozik, a kocsit a pénteken avatandó új maranellói üzemben fogják gyártani.

Beárazták az első elektromos Ferrarit, legalábbis a Reuters információi szerint 500 ezer eurós, azaz átszámítva 198 millió forintos árcédulát tesznek a szélvédőjére. Minimum. A hírügynökség a maranellói forrásoktól úgy értesült, hogy a luxusautó összeszerelését a pénteken átadandó új észak-olaszországi üzemükben, az úgynevezett e-factoryban végzik majd. 

Luxus - Ferrari Maranello
Il Cavallino, a luxussportkocsikat gyártó Ferrari ágaskodó paripájának szobra a maranellói gyár előtt / Fotó: AFP

Ennek a belépésével a tavaly 14 ezer járművet értékesítő olasz vállalat gyártókapacitása megközelíti majd a húszezret. A pluszteljesítmény kihasználásával azonban óvatosan kell bánni, mert a márka exkluzivitására és keresettségére a termelés felfuttatása negatívan hathat. Az árazásról már nem is beszélve. 

Luxuskínálat az SUV-piacon

Egyelőre azonban derűs az ég Maranello felett. Fabio Caldato, az AcomeA SGR portfóliómenedzsere szerint messze van még az a pont, hogy a luxuspiacon kommersz autóként emlegessék a Ferrarit, a presztízsét nem rombolja sem a termelés átgondolt felfuttatása, sem az új kategóriák felfedezése. 

Példa rá, hogy a 2022-ben piacra dobott Ferrari Purosangue SUV fogadtatása is sikeres volt, igaz, a városi terepjárók piacára az olasz cég késve érkezett, 

  • a Rolls-Royce, 
  • a Bentley, 
  • a Lamborghini 
  • és az Aston Martin 

is bedolgozta magát ebbe a nagy haszonnal kecsegtető jármű-kategóriába. 

A Ferrari várólistája a legtöbb topmodellje esetében jelenleg minimum kétéves, 

de az olyan törzsvevőket, mint amilyen a portugál labdarúgó szupersztár, Cristiano Ronaldo, rendszerint előbbre sorolják. Caldato szerint magára a listára való felkerülés is egyfajta státuszszimbólumként értékelhető, úgy véli, az évi hatezer darabos pluszmennyiséget is könnyedén felszívja a piac, itt elsősorban a közel-keleti és az újonnan keletkező indiai keresletre apellál a szakértő.

Az e-Ferrari 2025 végén érkezik

Ahogy a belengetett árából is látszik, a Ferrari az ultragazdagokat célozza meg az elektromos luxusautóval, melynek első példányait a jövő év vége felé adhatják át megrendelőiknek. A cég egyúttal jelezte, hogy az ő autóikra nem vonatkozik az elektromos járművek iránt újabban megmutatkozó keresletcsökkenés, olyan polcra pozicionálják a terméket, ahonnan az „nem tud leesni”. 

-Ferrari hibrid
Luca di Montezemolo Ferrari-elnök a La Ferrari hibrid tavaly tavaszi genfi világpremierjén / Fotó: AFP

A sportkocsi árát ráadásul általában 15-20 százalékkal megdobja a megrendelő extra kívánságlistája, így az magasan a Ferrarikat az idei első negyedévben jellemző, 350 ezer eurós (138 millió forint) értékesítési átlagár felett lesz. Összehasonlításképp: a Porsche alapáron már extrákkal dúsított Taycan elektromos erőgépe 100 ezer euróról indul, azaz egy kisebb flottát lehet kapni egy Ferrari villanyautó árából.

A vevőt a minőség, a befektetőt a profit érdekli

Andrea Balloni, a Mediobanca elemzője szerint az eleve kiugróan magas alapárba a Ferrari már beszámította az elektromos átállással járó magas fejlesztési-beruházási költségeket, és ügyelt arra is, hogy a haszonkulcsa se sérüljön, azaz ne csak a megrendelők, de a befektetők is elégedettek legyenek. Úgy véli, 

az elektromos modell tízszázalékos részarányt érhet el az összes eladáson belül, 

a benzingőzhöz és a brummogó motorhoz szokott kőgazdagokat ennél jobban nem hozza lázba a csendesen suhanó elektromos autó és a klímavédelem.

A Ferrari új maranellói üzemében nemcsak villanyautókat, hanem hibrideket és hagyományos benzinmotoros sportautókat is készítenek majd, miközben az elektromos átállás egy új fejezetét is megnyitják, méghozzá egy másik elektromos modell tervezésével. Azt nem tudni, hogy ezt mely kategóriába szánják, de az e-SUV tűnik üzletileg a legvalószínűbbnek. 

A e-SUV kategóriában az olasz fő rivális, a Lamborghini 2028-ra ígéri első modelljét, Stephan Winkelmann vezérigazgató szerint itt nem az elsőség megszerzése a fő szempont, hanem a kifogástalan minőségű és tudású jármű megalkotása.

Az új maranellói létesítményt előrelátóan flexigyárként alakították ki, mint azt Benedetto Vigna vezérigazgató is elmondta a cég áprilisi közgyűlésén. Ez azt jelenti, hogy egy gyors átszerszámozással épp azt a modelljüket tudják gyártani, amelyre a legnagyobb igény mutatkozik.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.